۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۷

سفير ایران در دمشق نسبت به سرایت بحران سوریه به منطقه هشدار داد

رئیس هیات ناظران سازمان ملل متحد در سوریه در پایان مأموریت خود با سفیر کشورمان در محل سفارت تهران در دمشق دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و وضعیت هیات ناظران اين سازمان گفت‌وگو کرد.
  ژنرال بابکار غای، رئیس هیأت ناظران سازمان ملل در سوریه طي ديداري با محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر کشورمان كه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوريه برگزار شد، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حضور ناظران سازمان ملل متحد در سوریه گفت: با توجه به شرایط امنیتی در سوریه، شورای امنیت تصمیم گرفته که تعداد ناظران را کاهش دهد و این حضور در حجم کوچکتری استمرار خواهد یافت.

رئیس هیات ناظران سازمان ملل مأموریت اخضر ابراهیمی، نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه را در راستای مأموریت کوفی عنان دانست.

وی اظهار کرد: اخضر ابراهیمی گزارش برنامه مأموریت خود را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

ژنرال غای با تأیید اخبار مربوط به ناکامی گروه‌های مسلح معارض در سیطره یافتن بر شهرهای دمشق و حلب، استمرار وضعیت نظامی در این کشور را یک تهدید برشمرد و گفت كه طولانی شدن بحران باعث می‌شود تا جناح‌هاي درگیر دچار اشتباه‌هاي بزرگتری شوند.

سفیر ایران در دمشق در این دیدار با اشاره مجدد به موضع ایران در تاکید بر راه‌حل سیاسی براي برون‌رفت از بحران سوریه، ضمن اشاره به نشست مشورتی وزرای خارجه در تهران اظهار کرد که این نشست تجلی اراده کشورهای حامی راه‌حل سیاسی بحران سوریه از طریق گفت‌وگوهای جدی و سازنده بین جناح‌هاي متنازع در تحولات سوریه است.

وی با اشاره به دخالت‌های غیرمسئولانه برخی کشورهای منطقه‌ای و جناح‌هاي بین‌المللی که از طریق اعزام گروه‌های مسلح به داخل سوریه صورت می‌گیرد، نسبت به پیچیده‌تر شدن بحران و سرایت دامنه آن به خارج از مرزهای سوریه هشدار داد.

سفیر کشورمان از عملکرد فنی و منصفانه کوفی عنان، نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه تشکر کرد.

شیبانی با اشاره به شرایط حساس و ویژه سوریه، بر ضرورت توجه و اهتمام نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل به واقعیت‌های صحنه بحران و به ویژه حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود بدون هرگونه دخالت خارجی تاکید کرد.

همچنين سفیر کشورمان آمادگی ایران را براي کمک و مساعدت به نماینده جدید سازمان ملل اعلام کرد.

محمدرضا رئوف شیبانی با اشاره به سفر اخیر والری آموس، هماهنگ‌كننده امور انساني سازمان ملل متحد، گزارشی از مجموعه اقدام‌ها و کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه را در زمینه‌های بهداشتی و خدماتی به ژنرال غای ارائه کرد.

رئیس هیأت ناظران سازمان ملل ضمن معرفی سرپرست دفتر هیأت ناظران در دمشق از همکاری سفارت در دوره گذشته تشکر کرد.

وی با اشاره به نقش سازنده کشورمان در تحولات سوریه، بر ضرورت همکاری تمامی جناح‌هاي منطقه‌ای و بین‌المللی در راستاي ارائه طرح پیشنهادی راه‌حل سیاسی بحران برای سوریه تاکید کرد.
کد مطلب: 3994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *