۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱

تحریم‌هاعلیه سوریه تاثیری بر طرح‌های اقتصادی روسیه ندارد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد اعمال تحریم‌های یک‌جانبه برخی کشورهای غربی علیه سوریه که روسیه با آنها مخالف است، تاثیری بر همکاری‌ها و طرح‌های اقتصادی دوجانبه مسکو و دمشق نخواهد داشت.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، دفتر اطلاعات و انتشارات وزارت امور خارجه روسیه در تفسیری در رابطه با اخبار برخی رسانه‌ها در این خصوص که سوریه در پی اعمال تحریم‌های غرب از دولت فدراسیون روسیه تقاضای اعتبار مالی کرده است، اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه مقامات دمشق تاثیری بر طرح‌های اقتصادی این کشور در سوریه ندارد.

در این بیانیه یادآوری شده است: روابط تجاری-اقتصادی روسیه و سوریه علیرغم مناقشه داخلی در این مشور بطور پویا همچنان در حال توسعه است و در سال جاری تماس‌های متعددی بین مقامات دو کشور در زمینه‌های تجاری-بازرگانی و همچنین همکاری‌های علمی-فنی صورت گرفته است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: در جریان تماس‌های دائم بین مقامات مسکو و دمشق مسائل مربوط به مشارکت دو کشور در زمینه‌هایی همچون بخش نفت و گاز، حمل و نقل و کشاورزی مورد بررسی طرفین قرار گرفته است. در همین رابطه لازم به یادآوری است که تامین مالی و سرمایه گذاری مربوط به همکاری‌ها، از جمله اعطای اعتبار مالی برای اجرای طرح‌های مشترک هم در چارچوب این همکاری‌ها قرار دارد.

مقامات دیپلماتیک روسی تاکید کردند: اعمال تحریم‌های یک‌جانبه برخی کشورهای غربی علیه سوریه که مخالفت کامل روسیه با این اقدامات بر کسی پوشیده نیست، نمی‌تواند تاثیری بر اجرای طرح‌های اقتصادی دوجانبه با طرف سوری داشته باشد.

لازم به یادآوری است که روسیه و چین تاکنون دو بار در شورای امنیت سازمان ملل با استفاده از حق وتوی خویش مانع از تصویب قطعنامه‌های پیشنهادی کشورهای غربی-عربی برای اعمال تحریم‌های شدیدالحن علیه سوریه شده‌اند.

کد مطلب: 4024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *