۰
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۶

حمایت سوریه از استقلال دو منطقه اوکراین

«بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه سه‌شنبه شب گفت که دولت دمشق از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری مردمی لوگانسک و دونتسک حمایت می‌کند.
حمایت سوریه از استقلال دو منطقه اوکراین
«بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه سه‌شنبه شب گفت که دولت دمشق از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری مردمی لوگانسک و دونتسک حمایت می‌کند.
به گزارش سانا، الجعفری که با شبکه‌های السوریه و الإخباریه سوریه سخن می‌گفت، تأکید کرد که مخالفت روسیه با پیوستن اوکراین به ناتو، بدین دلیل است که گسترش این ائتلاف نظامی نه تنها روسیه، بلکه بسیاری از کشورها را تهدید می‌کند.
وی افزود: وقایع مربوط به جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک و اقدام روسیه در به رسمیت شناختن جدایی این دو جمهوری از اوکراین، به جغرافیای سیاسی مربوط می‌شود بنابر این همه کشورها به این موضوع اهمیت می‌دهند.
معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: امنیت ملی روسیه خطر قرمز است؛ لذا مسکو استقلال این دو جمهوری را به رسمیت شناخت.
الجعفری بار دیگر موضع کشورش در قبال این اقدام روسیه را تشریح کرد و افزود که دمشق بر اساس مواضع اصولی خود، حامی به رسمیت شناخته شدن جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک از سوی روسیه است.
وی در پایان اعلام کرد: سوریه دو ماه پیش آمادگی خود برای برقراری روابط با این دو جمهوری را در چارچوب منافع مشترک اعلام کرده بود.
 ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه در فرمانی اعلام کرد که مسکو حاکمیت جمهوری های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسد و معاهدات دوستی، همکاری و کمک متقابل با رهبران آنها را امضا کرد.
پوتین به وزارت خارجه روسیه دستور داد تا با دونتسک و لوگانسک روابط دیپلماتیک برقرار و از وزارت دفاع کشورش خواست تا صلح را در قلمرو خود حفظ کند.
صبح سه شنبه، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد؛ مسکو به این دلیل جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت تا از تشدید تنش ها و کشته شدن بیشتر مردم جلوگیری کند.
غرب و آمریکا در هفته های اخیر بارها اعلام کردند که روسیه در صدد حمله به اوکراین است اما مسکو اصرار دارد که هیچ قصدی برای انجام تهاجم نظامی ندارد.
روسیه خواستار تضمین‌های امنیتی از سوی غرب است و ضمن مخالفت با پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، از سران این پیمان نظامی خواسته است تا تسلیحات نظامی خود را از مرزهای شرقی اروپا و کشورهای همجوار با اوکراین خارج کنند.
کد مطلب: 161376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *