۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۸

مردم سوریه آینده کشور را رقم می زنند

نخست وزیر روسیه امروز در مجمع «آسیا-اروپا» در ویتنام تاکید کرد که تنها مردم سوریه حق دارند سرنوشت کشورشان را تعیین کنند، نه ساختارهای بین المللی و یا نیروهای خارجی.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه صبح امروز در نشست سران مجمع «آسیا-اروپا» (АСЕМ) در ویتنام به برخی مسائل مربوط به اوضاع کنونی در سوریه نیز اشاره کرد.
میدویدیف گفت: نگرانیهای بسیاری در رابطه با وضعیت کنونی در سوریه وجود دارد. فدراسیون روسیه بر این عقیده است که آینده سوریه تنها باید توسط مردم خود این کشور تعیین شود و نه ساختارهای بین المللی و یا نیروهای خارجی دیگر. البته این مسئله که چگونه می توان به این کشور کمک کرد، مهمترین وظیفه در شرایط کنونی محسوب می‌شود.
نخست وزیر روسیه در خصوص مسئله هسته‌ای کره شمالی نیز تاکید کرد که جایگزینی برای راه حل سیاسی-دیپلماتیک مشکل هسته‌ای در شبه جزیره کره وجود ندارد و لازم است تا هرچه سریعتر مذاکرات شش جانبه ازسرگرفته شود.
میدویدیف همچنین بر اهمیت ادامه مذاکرات با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور تاکید کرده و گفت: روسیه معتقد است که هر کشوری، از جمله ایران، این حق را دارد که به توسعه برنامه هسته‌ای در اهداف غیرنظامی بپردازد، البته در این راستا لازم است تا این فعالیت‌ها زیر نظر کامل سازمان‌های بین المللی قرار داشته باشد.
نخست وزیر روسیه همچنین موضوع «دزدان دریایی» را مطرح کرده و گفت که در حال حاضر مکانیزم بین المللی موثری برای مبارزه با این پدیده وجود ندارد.
به عقیده وی، این مشکل باید در سطح بین المللی مورد بحث و بررسی جدی قرار بگیرد تا امنیت در سواحل سومالی و سایر نقاط جهان که با این مشکل روبرو هستند، تامین شود.
کد مطلب: 12999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *