۰
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸

جزئیات جديد از پرونده ميلياردر زنداني/ بابك زنجاني آدامس‌فروشي مي‌كرد

روزهاي بازداشت بابك زنجاني به 240 روز مي‌رسد اما هنوز خبري از وضعيت پرونده او نيست. تنها هرچند وقت يك‌بار پرونده‌يي جديد روي پرونده‌هايش تلنبار مي‌شود و خبري كوتاه مي‌آيد از عدم همكاري او با بازجويان مسوولان قوه قضاييه. روز گذشته نيز يك نماينده مجلس خبرهاي جديدي از وضعيت پرونده او داد.
جزئیات جديد از پرونده ميلياردر زنداني/ بابك زنجاني آدامس‌فروشي مي‌كرد
خبرها از كمك‌هاي برخي افراد با نفوذ به بابك زنجاني براي انجام اعمال مجرمانه حكايت دارد. كمي آن‌طرف‌تر سوابق جديدي از بابك زنجاني رو شده و مشخص شده است كه زنجاني از مغازه «بسته‌بندي آدامس» در جزيره كيش به «مهمان ميلياردر زندان اوين» تبديل شده است. نكته ديگري كه اين روزها از آن صحبت مي‌شود ضرورت محاسبه درآمد ناشي از فروش اموال زنجاني به دلار است تا شايد بتواند نرخ‌هاي تورم نجومي سال‌هاي اخير را پاسخگو باشد. در شرايط فعلي بعيد به نظر مي‌رسد كه اوضاع خوبي در انتظار زنجاني باشد.

مسوول كميته ويژه پيگيري پرونده بابك زنجاني در مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي افراد بانفوذ به بابك زنجاني، براي انجام اعمال مجرمانه و خلاف قانون كمك مي‌كردند كه قوه قضاييه بايد با بررسي دقيق پرونده وي، اين افراد را شناسايي كند.

به گزارش ايرنا، سيدحسين دهدشتي درباره لغو تحريم‌هاي بابك زنجاني توسط دادگاهي در امريكا و اينكه آيا اين موضوع باعث انتقال دارايي‌هايي كه وي ادعاي بلوكه شدن آنها را دارد، به داخل كشور مي‌شود؟ افزود: زنجاني مي‌گويد پول‌هاي ناشي از فروش نفت در بانك خودش در كشورهاي ديگر است كه چون بانك‌هاي ايراني تحريم هستند، نمي‌تواند آن را به داخل كشور منتقل كند كه البته سخنان وي قابل اعتماد نيست. عضو كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: وزارت نفت درگذشته اشتباه كرد و بدون ضمانت، اموال و سرمايه كشور را در اختيار فردي ناشناس قرار داد اما بايد اين پول پيدا شود تا دولت بتواند آن را به تملك خود درآورد. نماينده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت: البته بايد ميزان درآمد ناشي از فروش اموال وي را براساس دلار محاسبه كرد چرا كه اگر به ريال حساب شود، بايد حتما تورم سال‌هاي گذشته را مورد توجه قرار دهند. وي با اشاره به فروش ميعانات گازي در اختيار بابك زنجاني گفت: گفته مي‌شود كه اين ميعانات پس از مدت‌ها كه در جايي خاص نگهداري مي‌شد، فاسد شده است. وي تصريح كرد: براي اينكه اموال به دولت بازگردد، قوه قضاييه بايد آنها را به مزايده بگذارد، چون ابهام در اين اموال زياد است.

به نوشته ی اعتماد، دهدشتي خاطرنشان كرد: يكي، دو مورد از اين اموال را بازديد كرديم و ديديم كه حساب و كتابي درباره آنها وجود ندارد ولي قوه قضاييه بايد اموال بابك زنجاني را بفروشد و سهم نفت را بدهد كه پيش بيني مي‌كنم چيزي بيش از ۲۰ تا ۲۵ درصد از اموال زنجاني فروش نرود كه البته سود اين پول نيز بايد به دلار محاسبه شود. نماينده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت: اين موضوع، كاملا روشن است كه در پس اقدامات زنجاني افرادي به عنوان حامي وجود داشته و دارند كه بايد اين موضوع كاملا روشن و اين افراد معرفي شوند.


اموال منسوبين بابك زنجاني

وي در ادامه به مصادره اموال منسوبين به بابك زنجاني نيز اشاره‌يي كرد و گفت: اين موضوع به قوه قضاييه مربوط است و اين قوه بايد با تحقيقات، اموالي را كه بابك زنجاني از فروش نفت به دست آورده و بين منسوبين خود تقسيم كرده، پيدا كرده و براي آنها تصميم‌گيري كند. دهدشتي با بيان اينكه بعيد نيست زنجاني اموال به دست آورده را به منسوبينش منتقل كرده باشد، اظهار داشت: قوه قضاييه بايد با كارشناسي دقيق، ريز عملكرد مالي و دارايي‌هاي گذشته و كنوني بابك زنجاني و جابه‌جايي‌هاي صورت گرفته را بررسي كند. وي ادامه داد: به طور مثال چند مورد معاملاتي را كه بابك زنجاني انجام داده بود، بررسي كرديم و ديديم اين اموال بين چندين نفر رد و بدل شده، يعني وي به يك فرد، آن فرد به يك شركت، آن شركت دوباره به همان فرد يا فرد ديگري، اين ملك را واگذار كرده است.


مغازه بسته‌بندي آدامس بابك زنجاني در كيش

نماينده مردم آبادان در مجلس تصريح كرد: طي سال‌هاي ۸۲ و ۸۳ بابك زنجاني وارد عرصه اقتصادي كشور شد و كميته بررسي كننده پرونده وي هرچه در سابقه وي جست‌وجو كرد هيچ پشتوانه خاصي براي انجام كارهاي اقتصادي از وي نيافت. دهدشتي اظهار داشت: زنجاني در آن سال‌ها يك مغازه بسته‌بندي آدامس در كيش داشت كه پس از آن وي به تجارت پوست رو مي‌آورد و حتي ما براي آشنايي بيشتر با وي، شركاي زنجاني را در كيش پيدا و با آنها صحبت كرديم. مسوول كميته ويژه پيگيري پرونده بابك زنجاني در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اينكه بابك زنجاني متخلف بوده و براي انجام تخلفش افرادي بوده‌اند كه از وي پشتيباني مي‌كردند، كاملا محرز است.
کد مطلب: 40293
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *