۰
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳

بحران هویت به «ماداگاسکار» رسید/ اعتراف چهار پناهنده نزد یک کشیش

اشکان تفنگ‌سازان کارگردان نمایش «ماداگاسکار» با اشاره به پرداختن به مساله هویت عنوان کرد در این نمایش با زبان فانتزی چالش های چهار پناهنده در کشوری بی نشان مورد بررسی قرار می گیرد.
بحران هویت به «ماداگاسکار» رسید/ اعتراف چهار پناهنده نزد یک کشیش
اشکان تفنگ‌سازان کارگردان «ماداگاسکار» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «ماداگاسکار» نوشته احسان نوروزی اجرای خود را از سه شنبه ۱۴ مرداد ماه در تماشاخانه آو آغاز کرده است. این نمایش درباره چهار پناهنده است که به کشوری بی هویت به نام ماداگاسکار پناهنده می شوند و چالش هایی برایشان به وجود می آید.

وی ادامه داد: این نمایش موضعی ضد جنگ دارد و تضاد شخصیت‌های مختلف را در موقعیت‌های بحرانی به شکلی فانتزی به تصویر می کشد. در نمایش این چهار شخصیت که هرکدام متعلق به طبقه خاصی هستند برای رفتن به پله بالاتر یکدیگر را لو می دهند و از هم سوءاستفاده می کنند. در دراماتورژی که روی متن نمایشنامه داشتم برای نزدیک شدن به فانتزی بیشتر شخصیت اصلی نمایش را از مرد به زن تغییر دادم.

این کارگردان متذکر شد: تم این نمایش درباره بحران هویت است به همین دلیل هیچ کدام از شخصیتها نام و پیشینه ای مبنی بر اینکه از چه کشوری به ماداگاسکار آمده اند، ندارند و حتی کشوری هم که به آن پناهنده شده اند می تواند هر کشوری باشد.

تفنگ سازان درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: در اجرای این اثر نمایشی تلاش کردم از فضای بسته یک بازداشتگاه که نور کمی دارد برای القا مفهوم مورد نظر استفاده کنم. طراحی صحنه و فضاسازی نمایش تلفیقی از تکنولوژی و سنت است که با نگاهی فانتزی اجرا می شود.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: بیش از یک سال است که دغدغه اجرای این نمایش را در سر دارم که خوشبختانه این امکان بالاخره برایم فراهم شد. بعد از ۱۴ سال متنی از احسان نوروزی روی صحنه می رود که جای خوشحالی دارد. در اجرای این نمایش ارتباط بسیار خوبی با نویسنده داشتم و وی دست من را کاملا باز گذاشت تا از نگاه خودم این نمایشنامه را اجرا کنم.

نمایش «ماداگاسکار» داستان چهار پناهنده و یک کشیش است که در موقعیت های مختلفی در طول اجرا قرار می گیرند و به اعمال خود اعتراف می کنند. این نمایش با نگاهی فانتزی تضادها موجود بین شخصیت های مختلف این نمایش را نشان می دهد.

بهراد خرازی، مهتاب باجلان، احسان حاجی پور، روزبه کاظمی ،ایمان اصفهانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۴ شهریور ماه هر شب ساعت ۲۱ با مدت زمان ۶۰ دققیه به صحنه می رود.

تماشاخانه آو در میدان فاطمی ابتدای شهید گمنام خیابان شهید جهانمهر پلاک ۲۶ واقع شده است.
کد مطلب: 40363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *