۰
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۵

افزایش 6 میلیونی جمعیت کشور با پوشش بیمه ای درمان ناباروری

رئیس مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر از افزایش پنج تا 6 میلیون نفری جمعیت کشور در صورت حمایت بیمه ها از خدمات درمان ناباروری خبر داد.
افزایش 6 میلیونی جمعیت کشور با پوشش بیمه ای درمان ناباروری
دکتر حمید چوبینه در مراسم اولین سالگرد تاسیس مرکز رویش که امروز در مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر برگزار شد گفت: یکی از راهکارهای پرداختن به سیاست های جمعیتی کشور توجه به خانواده های نیازمند درمان ناباروری و داشتن فرزند است.

وی ادامه داد: در صورتی که زوجین نابارور و خانواده هایی که فززند می خواهند مورد حمایت بیمه ها قرار بگیرند قطعا شاهد افزایش جمعیت کشور خواهیم بود.

چوبینه با اشاره به هزینه های سنگین درمان ناباروری و همچنین تکرار پروسه درمان در کشور گفت: در حال حاضر سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم و طبق آمارهای جدید سالانه بیش از ۱۷ درصد به این آمار افزوده می شود که اگر این افراد تحت حمایت و پوشش بیمه ای درمان ناباروری قرار بگیرند یقینا مسیر درمان برای این قبیل افراد بهتر خواهد شد.

وی از افزایش پنج تا ۶ میلیون نفری جمعیت کشور با پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ خانواده در مرکز رویش منتظر تولد فرزنداشان از طریق روش های درمان ناباروری هستند.

رئیس مرکز رویش هلال احمر به روش تشخیص ژنتیکی لانه گزینی برای جلوگیری از اختلالات کرومزومی در تولد فرزندان اشاره کرد و گفت: با شناسایی اختلالات کرومزومی می توان از فرزند بعدی خانواده جلوگیری کرد.

چوبینه همچنین به موضوع داشتن فرزند دختر و پسر در نزد خانواده ها اشاره کرد و گفت: برخی خانواده ها که دو فرزند از یک جنس دارند و می خواهند فرزند سوم آنها از جنس دیگری باشد می توانند با مراجعه به مرکز رویش خودشان در تشخیص و انتخاب جنس فرزند که با روش های کرومزومی و ژنتیکی برای آنها انجام می شود دخیل باشند.
کد مطلب: 40593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *