۰
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵

دفاع قاطع رییس جمهور از وزیر علوم

رییس جمهور با بیان این‌که دولت به رأی مجلس شورای اسلامی هرچه باشد احترام خواهد گذاشت، تصریح کرد که امروز روز احیای اخلاق است.
دفاع قاطع رییس جمهور از وزیر علوم

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جمع مردم اردبیل ضمن این‌که مردم این شهر را قهرمان و بزرگ خواند، گفت: بسیار خوشحالم که در شروع دومین سال از دولت تدبیر و امید در محضر شما مردم شریف، غیور و وفادار به انقلاب اسلامی و رهبری هستم.

وی با اشاره به وعده‌های خود در شروع فعالیت‌های انتخاباتی‌اشاره کرد و افزود: نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان از جمله این وعده‌ها بود.

رئیس جمهور اظهار کرد: در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام آور بالای ۴۰ درصد همراه بود، دولت یازدهم کار خود را در چنین شرایطی آغاز کرد، من در آغاز دولت در برنامه‌ای برای مردم در صداوسیما گفتم که تا پایان سال ۹۲ تورم را به ۳۵ درصد خواهیم رساند که این کار ه حول و قوه الهی انجام شد و تورم به ۳۴ درصد رسید و این رقم کمتر از معیار و شاخصی بود که اعلام شد.

روحانی افزود: در آغاز امسال نیز اعلام کردم تا پایان سال ۹۳ تورم را به ۲۵ درصد خواهیم رساند و امروز در محضر مردم شریف اردبیل اعلام می‌کنم که تا پایان سال ۹۳ تورم ما به زیر ۲۰ در صد خواهد رسید.

رئیس جمهور با بیان این‌که دولت در تمام فراز و نشیب‌ها یک ثبات آرامش در صحنه اقتصاد و در بازار این کشور به وجود آورده و امروز مردم به اقتصاد آینده کشورشان می توانند کاملا امیدوار باشند، اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی در سال ۹۱ منهای ۶.۸ درصد بود در پایان سال ۹۲ منهای ۱.۱ درصد رسید و این به معنای یک حرکت مثبت در صحنه اقتصاد است و پایان امسال در سال ۹۳ رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.

وی در بخش دیگری در رابطه با استیضاح وزیر علوم گفت: دلم می خواست در کنار وزیر دانشمند و مودب علوم باشم و با زبان صریح از وی حمایت کنم.

روحانی اضافه کرد: به نمایندگان مجلس اعلام می کنم امروز هر چه وحدت و اتحاد ۳ قوه بیشتر باشد در دنیای پر آشوب کنونی دشمنان ما ناراحت و دوستان ما در جهان خوشحال خواهند شد.

رئیس جمهوری افزود: رای مجلس هرچه باشد احترام می گذاریم.
کد مطلب: 40625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *