۱
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷

مقایسه فایننشال‌تایمز از فسادهای دولت احمدی‌نژاد با اتهامات مالی فرزند هاشمی

سایت روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به برگزاری جلسات دادگاه اتهامات مالی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و مقایسه آن با فسادهای مالی دولت احمدی نژاد پرداخته است.
مقایسه فایننشال‌تایمز از فسادهای دولت احمدی‌نژاد با اتهامات مالی فرزند هاشمی
برگزاری جلسات دادگاه مهدی هاشمی، یکی از پسران هاشمی رفسنجانی پشت درهای بسته به اتهام نامشخص فساد مالی و همچنین امنیتی در حالی است که مبارزه قدرت در ایران افزایش یافته است و تندروها تلاش می کنند همچنان اکثریت کرسی های مجلس این کشور را در انتخابات ۲۰۱۶ و یک سال پیش از دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری را همچنان حفظ کنند.

در حالی که همچنان ۱۸ ماه تا برگزاری انتخابات مجلس ایران در تاریخ فوریه سال ۲۰۱۶ زمان باقی مانده است، تندروها درمقابل دولت میانه رو حسن روحانی صف بندی کرده اند.

یکی از تحلیلگران اصلاح طلب ایران در این باره می گوید: سیاست ایران بسیار پیچیده شده؛ تندروها که می دانند از حمایت عمومی کمی برخوردار هستند، همچنان فکر میکنند می توانند رقبای خود را به ارتباط با هاشی رفسنجانی متهم و ادعا کنند که آنها فساد مالی دارند.

فایننشال تایمز در ادامه می نویسد: این تاکتیک به طور موفقیت آمیزی از سوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران به اجرا درآمد، وی از تبلیغات انتخاباتی خود برای زیر سوال بردن فعالیت های اقتصادی هاشمی رفسنجانی استفاده کرد و خانواده وی را به کلاهبرداری های گسترده متهم کرد.

اما اتهام زنی علیه خانواده هاشمی رفسنجانی در حالی صورت می گیرد که بزرگترین فساد مالی تاریخ ایران در دوران دولت محمود احمدی نژاد رخ داد و فسادهای گسترده ای در بخش بانکی و نفتی ایران به وقوع پیوست.

یکی از فعالان اقتصادی نیز در این باره می گوید: رفسنجانی و خانواده اش پاک نیستند اما شما نمی توانید این موضوع را با سطح فساد مالی که در دوران دولت قبل رخ داد، مقایسه کنید.

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 40977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *