۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۱
موسسه گلدمن ساش اعلام كرد:

نياز اسپانیا به دریافت کمک خارجی تا اواسط سپتامبر

موسسه مالی گلدمن ساش اعلام کرد اسپانیا برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی تا اواسط سپتامبر مجبور به دریافت کمکهای مالی بین المللی خواهد شد.
به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، موسسه گلدمن ساش افزود به نظر می رسد اسپانیا برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی تا اواسط سپتامبر مجبور به دریافت کمکهای مالی بین المللی خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، این موسسه در ادامه افزود بانک مرکزی اروپا تا زمانی که صندوق ثبات اروپا آمادگی خود را برای خریداری اوراق قرضه کشورهای بحران زده منطقه یورو اعلام نکند ، حاضر به خریداری این اوراق نخواهد بود .

بر این اساس بانک مرکزی اروپا چندی پیش آمادگی خود را برای خریداری اوراق قرضه و بدهی کشورهای بحران زده منطقه یورو اعلام کرده است . این گزارش افزود ، اسپانیا به دنبال دریافت کمکهای مالی کامل است ولی تا اواسط سپتامبر هیچ پاسخی از وام دهندگان بین المللی دریافت نخواهد کرد .

اسپانیا پیش از این ۱۰۰ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا به عنوان کمک مالی دریافت کرده است تا به وضعیت بانکی خود سر و سامان دهد . بخش مسکن اسپانیا از چهار سال پیش تا کنون با بحران بی سابقه ای روبرو شده است و این مساله فشار شدیدی را بر سیستم بانکی وارد کرده است .

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی پرایس واتر هاوس میزان بدهی های بد سیستم بانکی اروپا از آغاز بحران مالی ۲۰۰۸ تا کنون با دو برابر افزایش به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است . اسپانیا برای دومین بار متوالی از سال ۲۰۰۹ میلادی با رکود اقتصادی روبرو است .

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا زیر فشار شدیدی قرار دارد تا نرخ بهره استقراض در این کشور را کاهش دهد .نرخ بهره استقراض اوراق قرضه اسپانیا به بالاترین حد خود از سال ۱۹۹۹ میلادی رسیده است .اسپانیا هم اکنون با بحران کسری بودجه و بیکاری روبرو است . کسری بودجه این کشور سال گذشته به بیش از ۸.۹ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است و این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۱۴ میلادی این رقم را به کمتر از ۳ درصد کاهش دهد .

نرخ بیکاری اسپانیا نیز تا پایان جولای به بیش از ۲۴.۶ درصد رسیده است که این رقم نیز بالاترین رکورد در بین کشورهای عضو یورو و کشورهای صنعتی است .قرار است وزرای دارایی منطقه یورو در نشست آتی خود در قبرس که روزهای ۱۴ و ۱۵ سپتامبر برگزار خواهد شد در خصوص شرایط اعطای کمک مالی جدید به اسپانیا رایزنی کنند .
کد مطلب: 4132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *