۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱

برتري اسپانيا،آلمان،انگليس‌وفرانسه‌برابرحريفان

در شب شکست بوسني، تيم‌هاي آرژانتين و نيجريه برابر رقباي خود تن به تساوي دادند و از سوي ديگر اسپانيا، آلمان و فرانسه مقابل حريفان‌شان به پيروزي رسيدند.
برتري اسپانيا،آلمان،انگليس‌وفرانسه‌برابرحريفان

تيم‌هاي ملي فوتبال در سراسر دنيا شب گذشته (چهارشنبه) و بامداد امروز (پنج‌شنبه) از فيفا دِي نهايت استفاده را بردند و ديدارهاي دوستانه برگزار کردند. در حالي که تيم ملي کشورمان در ورزشگاه آزادي تهران با نتيجه ۲ بر يک مغلوب گينه شد، تيم‌هاي آرژانتين و نيجريه، رقباي ايران در جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل مقابل حريفان خود متوقف شدند.

به گزارش تسنيم، تيم فوتبال آرژانتين در ورزشگاه نشنال آره‌نا شهر بوداپست ميهمان روماني بود که اين بازي در نهايت با نتيجه تساوي بدون گل خاتمه يافت. براي آلبي‌سلسته در اين ديدار بازيکناني همچون آنخل دي‌ماريا، خاوير ماسچرانو، گونزالو هيگواين، ليونل مسي، سرخيو آگوئرو، مکسي رودريگز، رودريگو پالاسيو و اسکيل لاوتزي بازي کردند.

در ديدار ديگر هم نيجريه که در آتلانتا واقع در ايالت جورجيا آمريکا اردو زده در ورزشگاه جورجياي دوم به مصاف مکزيک رفت که جدال ۲ تيم در پايان ۹۰ دقيقه به تساوي بدون گل انجاميد. در اين بازي لئون بالوگون، مهاجم دومليتي نيجريه که در تيم فورتونا دوسلدورف آلمان عضويت دارد اولين بازي رسمي‌اش را با پيراهن عقا‌ب‌ها انجام داد.

همچنين تيم ملي بوسني و هرزه‌گوين، يکي ديگر از رقباي ايران در جام جهاني ۲۰۱۴ در ورزشگاه تيوولي نئو در شهر اينسبروک اتريش به مصاف تيم ملي مصر رفت و در پايان با نتيجه ۲بر صفر تن به شکست داد. گدو در دقيقه ۵۲ و محمد صلاح، هافبک تيم فوتبال چلسي در دقيقه ۶۴ گل‌هاي اين بازي را به ثمر رساندند.

بوسني در شرايطي در اين بازي تن به شکست داد که از حيث مالکيت توپ (۶۳ درصد به ۳۷درصد) و موقعيت‌هاي خطرناک (۱۳ به ۸ ) از حريف آفريقايي خود برتر و با تمامي مهره‌هاي اصلي خود از جمله ادين ژکو،‌ مهاجم تيم فوتبال منچسترسيتي و وداد ايبيشويچ، مهاجم تيم اشتوتگارت آلمان پا به ميدان گذاشته بود.

شب گذشته همچنين تيم ملي برزيل در آفريقاي جنوبي ميهمان تيم ملي اين کشور بود و موفق شد ميزبان خود را با نتيجه قاطعانه ۵ بر صفر شکست دهد. برزيلي‌ها با هت تريک نيمار، مهاجم تيم بارسلونا (۴۱،۴۶ و ۱+۹۰) و گل‌هاي اسکار(۱۰) وفرناندينيو (۷۹) موفق به شکست ميزبان خود شدند.

از ديگر نتايج قابل توجه بازي‌هاي شب گذشته مي‌توان به پيروزي ۴ بر ۲ تيم ملي ژاپن، قهرمان آخرين دوره جام ملت‌هاي آسيا در بازي برابر تيم ملي نيوزيلند اشاره کرد. کره جنوبي، ديگر تيم آسيايي که شب گذشته به ميدان رفت کار بزرگ‌تري انجام داد و در شهر آتن توانست تيم ملي يونان را با نتيجه ۲ بر صفر شکست دهد.

بامداد امروز هم تيم فوتبال اسپانيا در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو شهر مادريد پذيراي ايتاليا بود که اين بازي در پايان با نتيجه يک بر صفر به سود شاگردان ويسنته دل‌بوسکه خاتمه يافت. تنها گل بازي را پدرو در دقيقه ۶۳ وارد دروازه جان لوئيجي بوفون کرد. در اين بازي ايکر کاسياس در نيمه نخست در درون دروازه لاروخا ايستاد و در نيمه دوم مسئوليت حفاظت از دروازه اسپانيا به ويکتور والدس سپرده شد.

پرتغال هم بامداد امروز در حالي‌ که ميزبان کامرون بود موفق شد ۵ بر يک ميهمان خود را شکست دهد. براي پرتغال در اين بازي کريستيانو رونالدو (۲۱ و ۸۳)، رائول ميرالس (۶۶)، فابيو کونترائو (۶۷) و ادينيو (۷۶) گلزني کردند. تنها گل کامرون را هم وينسنت ابوبکر در دقيقه ۴۳ به ثمر رساند.

انگليس هم در شبي که در ورزشگاه ومبلي لندن پذيراي دانمارک بود موفق شد با يک گل بر حريفش چيره شود. تنها گل اين بازي را دنيل استوريج، مهاجم ليورپولي انگليس به ثمر رساند.

آلمان هم در ورزشگاه مرسدس‌بنز آره‌نا شهر اشتوتگارت با تک‌گل دقيقه ۱۶ ماريو گوتسه موفق شد بر ميهمانش شيلي غلبه کند.

فرانسه هم با گل‌هاي کريم بنزما (۳۲) و بلز ماتويدي (۴۱) موفق شد ۲ بر صفر ميهمان خود هلند را شکست دهد.

در ساير ديدارهاي برگزار شده هم نتايج زير رقم خورد:

گرجستان ۲ – ليختن‌اشتاين صفر‌

روسيه ۲ – ارمنستان صفر‌

آذربايجان يک – فيليپين صفر

مونته نگرو يک – غنا صفر

کلمبيا يک – تونس يک

آندورا صفر- مولداوي ۳

بوتسوانا ۳- سودان جنوبي صفر

کلمبيا يک- تونس يک

قبرس صفر- ايرلند شمالي صفر

مقدونيه ۲- لتوني يک

سنگال يک- مالي يک

لوکزامبورگ صفر- کيپ ورده صفر

ناميبيا يک- تانزانيا يک

ترکيه ۲- سوئد يک

مراکش يک- گابون يک

اوکراين ۲- آمريکا صفر

جبل‌الطارق صفر- استوني ۲

اتريش يک- اروگوئه يک

سوئيس ۲- کرواسي ۲

بلژيک ۲- ساحل عاج ۲

ايرلند يک- صربستان ۲

لهستان صفر- اسکاتلند يک

ولز ۳- ايسلند يک

استراليا ۳- اکوادور ۴

سنت‌لوسيا صفر- جامائيکا ۵

هندوراس ۲- ونزوئلا يک

کاستاريکا ۲- پاراگوئه يک




کد مطلب: 37695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *