۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۷

اسپانيا - هلند؛ تکرار زود هنگام آخرين فينال

تکرار فينال آخرين دوره جام جهاني جذاب ترين بازي مرحله گروهي جام بيستم را براي هواداران فوتبال رقم مي‌زند.
اسپانيا - هلند؛ تکرار زود هنگام آخرين فينال
جام جهاني ۲۰۱۴ در حالي از بامداد جمعه آغاز مي‌شود که در روزهاي نخست اين تورنمنت مهم و جذاب تيم‌هاي بزرگي بايد رو در روي هم قرار بگيرند.

به نقل از ايسنا، يکي از اين بازي‌هاي مهم و شايد مهم‌ترين بازي مرحله گروهي مصاف اسپانيا و هلند در روز جمعه است که نگاه خيلي از فوتبال دوستان دنيا را به خود جلب مي‌کند.

* اسپانيا

سلطان بلامنازع فوتبال اروپا و جهان در شش سال اخير با کسب رکوردي جالب در قهرماني تورنمنت‌هاي معتبر فوتبال در نخستين بازي بايد آخرين بازي خود در جام جهاني را تکرار کند. شاگردان دل بوسکه که دوست دارند به پادشاهي خود در فوتبال دنيا ادامه دهند و در اين راه پيش‌بيني‌هاي بسيار زيادي از کارشناسان مختلف فوتبالي در نقاط مختلف جهان مبني بر پايان عصر طلايي اسپانيا قرار گرفته‌اند، دوست دارند از همين ابتدا مسير خود را براي قهرماني هموار کرده و نشان دهند که براي تکرار افتخارات خود به برزيل رفته‌اند.

"لاروخا" براي بازي اول کاملا آماده است. اين را دل بوسکه مي‌گويد و اين که به هيچ وجه از هلند ترسي ندارند. هر چند که براي "نارنجي‌ها" احترام قائل هستند. اسپانيا پيش از جام جهاني دو بازي دوستانه برگزار کرد و در هر دو بازي با نتيجه‌ مشابه دو بر صفر از سد بوليوي و السالوادور گذشت.

دل بوسکه براي بازي روز جمعه گزينه‌هاي متعددي در اختيار دارد که بهترين ترکيب را مقابل هلند به ميدان بفرستد، البته در خط دروازه‌ و دفاع دل بوسکه آسودگي خاطر بيشتري دارد، چرا که نفراتش را از همين حالا مي‌شناسد. کاسياس درون دروازه‌ است، سرخيو راموس، جرارد پيکه، جوردي آلبا و خوآن فران هم چهار مدافع اين تيم هستند اما براي شش بازيکن ديگر شايد فقط جايگاه دو بازيکن در ذهن دل بوسکه تثبيت شده باشد. بدون شک نقطه قوت اسپانيا در خط مياني‌اش است. جايي که ژابي آلونسو، ژاوي اينيستا، کوکه، فابرگاس، ماتا، سيلوا، کاسورلا، بوسکتس و پدرو را در اختيار دارد. البته از ميان مهاجمان ديگو کاستا شانس بيشتري براي حضور در ترکيب ثابت دارد و به احتمال فراوان دل بوسکه باز هم در ترکيب خود جايگاه بالاتري براي ها‌فبک‌هاي خود قائل مي‌شود.

* هلند

"نارنجي‌ها" که در جام هاي جهاني يک رکورد منحصر به فرد براي خود ثبت کرده‌اند، اولين بازي خود را مقابل تيمي انجام مي‌دهند که بزرگ‌ترين زخم چند سال گذشته را به آنها زد. شايد آرين روبن روز جمعه و در بازي مقابل اسپانيا ناخودآگاه ياد موقعيت تک به تکي بيفتد که در فينال ۲۰۱۰ مقابل کاسياس خراب کرد.

لوئيس فان خال که در اقدامي بي سابقه پيش از آغاز جام جهاني با منچستريونايتد قرارداد امضا کرد براي بازگرداندن شادي به کشور "گلها" کار آساني در پيش ندارد. خيلي‌ها معتقدند که گروه B پس از گروه D يکي از گروه‌هاي "مرگ" جام جهاني است. ترس از رويارويي با برزيل در مرحله بعد هلندي‌ها را به اندازه کافي به شکست اسپانيا ترغيب مي‌کند.

"نارنجي‌ها" بر خلاف سال‌هاي گذشته خط دفاعي چندان قدرتمندي ندارند اما بر خلاف آن در يک سوم مياني حريف با حضور بازيکناني مثل اسنايدر، روبن، فان پرسي و بليند حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهند داشت. رافائل فاندر فارت و کوين اشتورتمن غايبان بزرگ هلند در جام جهاني هستند که به دليل مصدوميت نتوانستند در فهرست نهايي تيم‌شان حضور داشته باشند.

البته اسپانيا نيز يک مصدوم براي جام جهاني داشت اما غيبت تياگو در ميانه زمين ضربه‌اي به قدرت "لاروخا" نمي‌زند.

ديدار تيم‌هاي اسپانيا و هلند جمعه ساعت ۲۳:۳۰ با قضاوت ريتسولي ايتاليايي در شهر سالوادور برگزار مي‌شود.
کد مطلب: 39270
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *