۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹

قیمت تخم مرغ در ماه‌های آینده افزايش خواهد يافت

معاونت امور دام جهاد کشاورزی گفت: قیمت تخم مرغ در چند ماه آینده با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف‌، افزایش خواهد یافت.
 بهرام خانی  اظهار کرد: در استان کرمانشاه سالانه ۷۳۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود که در سال جاری این رقم تولیدی به ۸۵۰۰ تن تخم مرغ می‌رسد.

خانی با بیان اینکه از محل یارانه‌ها‌، جهاد کشاورزی به تولید تخم مرغ که دچار نوسان شده بود کمک کرد، تصریح کرد: قیمت فعلی تخم مرغ ۱۷۰ تومان است که در ماه‌های آینده با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف‌، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

وی افزود‌: استان کرمانشاه با توجه به این نوسانات تخم مرغ‌، نه تنها با کمبود تولید تخم مرغ مواجه نیست بلکه در این سال افزایش خوبی هم داشته است.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان افزایش قیمت مرغ در چند ماه اخیر را ناشی از قیمت دان مصرفی دانست و خاطرنشان کرد: نبود نهاده باعث گران شدن قیمت تمام شده مرغ بود‌.

وی ادامه داد: از یک طرف محول شدن شرکت پشتیبانی امور دام به صنایع و معادن و آشنا نبودن این دستگاه با کار‌، واردات در آن برهه از زمان دچار مشکلاتی شد همچنین افزایش چند برابری مصرف مردم نیز باعث افزایش مصرف و افزایش قیمت مرغ شده بود و در راستای تعدیل بازار از ۱۸ خرداد ماه تا اول شهریور ماه بیش از۳ هزار تن مرغ توزیع شد.

خانی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ کیلویی ۵۲۰۰ تومان‌، حدود ۳ هفته است که ثابت شده است‌.

وی مصرف روزانه مرغ در استان را ۸۰ تن عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تا مرداد ماه ۹۱‌، ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ در استان کرمانشاه به مصرف رسیده است.

*قیمت شیر کاهش می‌یابد

معاونت امور جهاد کشاورزی ‌اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلو شیر از در گاوداری بسته به میزان چربی از ۷۰۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان است. برنامه‌هایی برای کاهش قیمت شیر در دست اجرا است که به محض انجام رسانه‌ای می‌شود.

خانی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه بیش از ۸۰ درصد قردادها طرح توسعه کشاورزی مصوب مربوط به بخش دامپروری است‌، افزود: ۹۰ درصد پرداختی بانک کشاورزی نیز به این بخش مربوط می‌شود که نشان از توان بخش دامپروری استان است.
کد مطلب: 4159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *