۰
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
بازيکنان من در رختکن گريه کردند

وينگادا: اين بزرگترين شکست عمرم بود

ادواردو نلو وينگادا آخرين مربي‌اي است که با عنوان شکست خورده در فوتبال ايران مورد قضاوت قرار مي‌‌گيرد.
وينگادا: اين بزرگترين شکست عمرم بود
چیزی که وینگادا بیش از هر چیزی روی آن تاکید می‌ کند این است که مسوولیت این باخت تماما با خود اوست. در این گفت‌وگو متوجه می‌ شوید که چرا؟

نمی توانم سرم را به دیوار بکوبم

من بابت اتفاقی که افتاد در همان اینچئون از همه عذرخواهی کردم و مسوولیت این باخت را پذیرفتم. من خیلی ناراحتم اما نمی توانم سرم را به دیوار بکوبم. موضوع مهم این است که اینچئون پایان کار ما نیست.

به این نسل حمله نکنید

ما خیلی زود برمی گردیم و در شرایط عادی با همه رقابت خواهیم کرد. امیدوارم در این شرایط که همه انتقاد می‌ کنند بازیکنان جوان من مورد حمله قرار نگیرند. یادتان باشد آنها آینده فوتبال ایران هستند و با توجه به خواسته ای که در همه ما وجود دارد موفقیت در انتظار ماست. من می‌ دانم که مردم ناراحتند و غمگین اما همانطور که گفتم باید آینده را هم از همین امروز مورد توجه قرار داد.

مسوولیت با من است

من تاکید می‌ کنم مسوولیت این شکست کاملا و تنها با من است. من از آن مربی هایی نیستم که بگویم فوتبال است و این چیزها پیش می‌ آید. البته واقعیتش این است که منچستریونایتد هم ممکن است ۴ گل از حریف بخورد اما این به معنای فرار از مسوولیت شکست نیست.

اشتباه من اینجا بود

ما تیم المپیک را به اینچئون نفرستادیم. طبق قوانین ما می‌ توانستیم از بازیکنان زیر ۲۳ سال و البته سه بازیکن بزرگسال استفاده کنیم و همین کار را کردیم. ۷+۱۳ بازیکن به کره رفتندچون قانون اجازه می‌ داد. من این کار را کردم چون فکر می‌ کردم این ترکیب خوب است و جواب می‌ دهد. حالا که بازی ها تمام شده می‌ شود گفت که اینجا اشتباه کردیم. اما هیچ بهانه ای نیست چون این انتخاب من بود.

برای ساخت یک تیم خوب

من بازیکنان زیر ۲۳ سال را برای ساختن یک تیم خوب دعوت کرده بودم. حالا که نتیجه نگرفته ایم مردم سوال می‌ کنند و جواب من هم مشخص است. ترکیب آنطور که ما انتظار داشتیم در نیامد. البته ما فقط یک هفته با این ترکیب تمری کردیم و به هم ملحق شدیم.

بازیکنان شرمسار و خجالت زده بودند

نمی توانید به بازیکنان اتهام بزنید که آنها تعصب لازم را نداشتند. شما فقط ۹۰ دقیقه را دیده اید و اما این بازیکنان با من وارد رختکن شده اند. کاپیتان من و بقیه بازیکن ها به اندازه کافی شرمسار بودند. آنها بازیکنان تیم های ورزشی دیگر را در دهکده بازی ها می‌ دیدند و از اینکه نتوانستند نتیجه بگیرند به شدت عصبانی و ناراحت شده اند. خیلی از بازیکنان گریه کردند ... اما این دیگر اتفاق نخواهد افتاد، من مطمئنم.

دیگر به ویتنام نمی بازیم

امکان ندارد دوباره با ویتنام بازی کنیم و ببازیم. ویتنامی ها البته تیم خوبی بودند اما ما در این بازی غافلگیر هم شدیم. نمایش بازیکن ها در این مسابقه خوب نبود ولی آنها در این باره مقصر نیستند و مسوولیت باخت مال من است.

آنها اشتیاق داشتند

وقتی ۷ بازیکن بزرگسال تر را به تیم دعوت کردند با تک تک آنها مصاحبه کاری انجام دادم. همه آنها می‌ خواستند به تیم بپیوندند با اینکه باشگاه هایشان موافق حضورشان نبودند. با هم تاکید می‌ کنم اگرچه ممکن است نمایش آنها در این بازی ها خوب نباشد اما این مساله ربطی به اشتیاق آنها ندارد. شما باید بدانید که جوان ها را نباید بیش از حد سرزنش کنید. هر چه باشد آنها آینده فوتبال شما هستند.

۴، ۵ شب است نخوابیدم

این اتفاق ها در فوتبال می‌ افتد اما طبعا نمی شود با آنها راحت کنار آمد. من بعد از این شکست ۴، ۵ شبی نخوابیدم.این را به شما می‌گویم و مطمئن باشید که اگرچه مربی های بهتری از من در فوتبال شما وجود دارد اما مطمئنا هیچ کس از نظر راستگویی و صداقت مثل من نیست. من اولین نفری هستم که به خودم انتقاد می‌ کنم و خیلی از انتقادها را هم قبول دارم. اما دروغ هایی که درباره تیم و بازیکنان گفته شده را به هیچ وجه قبول نمی کنم.

هدف ما المپیک است

این تیم ، تیم المپیک نبود، تیمی بود که در بازی های آسیایی شرکت کرد. اما قرارداد من و مهمترین هدفم بودن در المپیک است، من فراموش نمی کنم که چه اتفاقی در اینچئون افتاده اما حتما در ماه های بعد تیم خوبی درست می‌ کنیم. ما بازی های دوستانه ای در پیش داریم و بازیکنان مستعدی در اختیار داریم و با کار بیشتر خودمان را به سطح صعود به المپیک می‌رسانیم. من امیدوارم و مطمئنم که برمی گردیم.

بزرگترین شکست تاریخ مربیگری من

من آدمی هستم که هیچ جا نمی‌ روم و خودم را هم قایم نمی کنم. اینجا هستم تا انتقادها را بشنوم و عملکرد بهتری داشته باشم. این را هم بگویم که این بزرگترین شکست تاریخ مربیگری من بود، ممکن است من مثلا مقابل تیم هایی مثل آلمان شکست سنگینی تجربه کرده باشم، اما باخت مقابل ویتنام یک کابوس بزرگ بود که امیدوارم دیگر اتفاق نیافتد.
کد مطلب: 41695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *