۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۲
داوود اوغلو مدعی شد؛

چند هفته به پایان حکومت سوریه باقی مانده

به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع، احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه طي اظهاراتي عنوان داشت: دوران حكومت سوريه زياد طول نخواهد كشيد به طوري كه مي‌توان گفت از عمر اين دوران شش يا هفت هفته باقي مانده است.
چند هفته به پایان حکومت سوریه باقی مانده
داوود اوغلو هم‌چنين به وضعيت داخلي سوريه و تحولات اخير در سياست خارجي اين كشور اشاره كرد و گفت: عمليات‌ تروريستي كه در تركيه اتفاق افتاد هيچ ارتباطي به سوريه ندارد چرا كه تروريسم با تحولات جاري در سوريه ظهور نكرده است بلكه ۳۰ سال است كه در تركيه حضور دارد.

وزير امور خارجه تركيه همچنين گفت: به نظر من گفتن اين جمله كه حوادث تروريستي تركيه از تحولات جاري در سوريه ناشي شده است اشتباه است چرا كه اعضاي حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) از ۳۰ سال پيش همواره تلاش كردند تا به تركيه ضربه بزنند اما مي‌توان گفت اين حزب همواره در تلاش است تا از حوادث جاري در منطقه به نفع خود استفاده كند و در حال حاضر نيز از حوادث سوريه به نفع خود استفاده مي‌كند.

وزير امور خارجه تركيه در خصوص سياست‌هاي كشورش نسبت به بحران سوريه عنوان داشت: تركيه مي‌تواند سه سياست را در خصوص بحران سوريه دنبال كند. نخست اينكه طرفدار نظام بشار اسد، رئيس جمهوري اين كشور باشد، سياست دوم حمايت از ملت سوريه عليه اسد و سياست سوم بي‌توجهي به اوضاع داخلي در سوريه است.

داوود اوغلو ادامه داد: تركيه در واقع طرفدار خواسته مردم كشورهاي منطقه است و روابط تركيه و سوريه مدت‌هاست كه قطع شده است اما بايد تاكيد كنم كه تركيه هرگز و تحت هيچ شرايطي به مخالفان هيچ كشوري پيامي را مبني بر مبارزه با نظام آن كشور ارسال نكرده و نمي‌كند.

وي گفت: تركيه كشوري بزرگ در منطقه است و امكان ندارد كه نسبت به حوادث جاري در منطقه دست روي دست بگذارد لذا از همه امكانات ديپلماتيك خود براي دستيابي به راهكاري جهت حل بحران سوريه استفاده خواهد كرد. چنانكه تاكنون نيز ديدارهايي ميان سران تركيه با مسئولان كشورهاي غربي در اين زمينه صورت گرفته است.

کد مطلب: 4186
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *