۰
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲

بدرفتاری با ساکنان عفرین ادامه دارد

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش ترکیه و تروریست های هم پیمان آن همچنان با ساکنان شهر عفرین و مناطق اطراف آن بدرفتاری می کنند.
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش ترکیه و تروریست های هم پیمان آن همچنان با ساکنان شهر عفرین و مناطق اطراف آن بدرفتاری می کنند.
به گزارش ایرنا، این نهاد وابسته به مخالفان سوری روز جمعه در گزارش خود اعلام کرد که مشکلات ناشی از آدم ربایی، زور گیری، شکنجه و اتهام زنی های مختلف به بهانه ارتباط با یگان های مدافع خلق کردی، همچنان دامنگیر ساکنان عفرین است.
این نهاد، شمار ربوده شدگان توسط تروریست های حامی ترکیه را تاکنون هزار نفر اعلام کرد.
براساس این گزارش، نیمی از این افراد پس از پرداخت رشوه، باج و مبالغ هنگفت به گروه های مسلح تروریستی آزاد شده اند.
گروه تروریستی ارتش آزاد مورد حمایت ترکیه با تهدید از ساکنان منطقه و صاحبان اماکن تجاری به بهانه های مختلف مالیات می گیرد.
مقرهای ایست و بازرسی تروریست ها نیز در منطقه عفرین از ساکنان در هنگام عبور و مرور زورگیری می کنند.
دیدبان حقوق بشر سوریه افزود: تروریست ها با آتش زدن صدها هکتار باغ و مزرعه از شهروندانی که به آن ها باج نمی دهند، انتقام گرفته اند.
ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایتش، موسوم به 'ارتش آزاد' هفته گذشته نیز به بهانه جست و جو برای یافتن عناصر یگان های مدافع خلق کرد جنگل های منطقه عفرین سوریه را به آتش کشیدند.
در چند روز گذشته بسیاری از مناطق جنگلی اطراف راجو، شران، میدانکی، بلبل و معبطلی از توابع شهر عفرین در شمال غرب حلب به بهانه پیگرد باقیمانده یگان های مدافع خلق به آتش کشیده شده اند.
این آتش سوزی های ساختگی اقدامی برای انتقام از ساکنان منطقه است که همواره از نزدیک مقرهای ارتش ترکیه آغاز می شود و زمین های کشاورزی شهروندان سوری و جنگل ها را در بر می گیرد.
عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال غرب سوریه (عفرین) از 20 ژانویه 2018 (30 دی) آغاز شده که به گفته دولت آنکارا هدف از آن، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش است.
بر خلاف اهداف مطرح شده از سوی آنکارا گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.
دولت دمشق عملیات نظامی ترکیه در عفرین و سایر مناطق شمال سوریه را اشغالگری می داند و خواستار خروج نیروهای ارتش آنکارا از خاک سوریه است.
بحران در سوریه از 27 اسفند ماه 1389 با ناآرامی ها در شهر درعا در جنوب سوریه آغازشد و با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی از جمله عربستان و ترکیه ادامه دارد.
کد مطلب: 91574
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *