۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۷
صادقی:

گام‌های دولت در اشتغالزایی کوتاه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کشورمان از نظر نرخ بیکاری وضعیت بحرانی دارد، گفت: گام‌هایی که دولت دهم در جهت اشتغال‌زایی برداشته است، پاسخگوی نیاز جامعه نیست
ضرغام صادقی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، اظهار داشت: تردیدی نیست که دولت دهم گام‌هایی را در جهت اشتغال‌زایی برداشته اما این اقدامات منجر به حل مشکل بیکاری در کشور نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده ایجاد ۲.۵ میلیون شغل از سوی دولت در سال گذشته تصریح کرد: در حال حاضر جامعه ما در وضعیتی قرار گرفته که بیکاری با شدت زیادی رشد پیدا کرده و از شرایط موجود می‌توان این گونه استنباط کرد که وعده ایجاد ۲.۵ میلیون شغل نیز محقق نشده است.

وی ایجاد شغل برای افراد واجد شرایط را از وظایف دولت دانست و افزود: تعاریف مختلفی برای این موضوع که آیا یک فرد دارای شغل یا بیکار است، مطرح می‌شود، اما قبل از توجه به این تعاریف، باید مسئولان به فکر حل مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی باشند تا بخشی از مشکلات مردم رفع شود.

صادقی با بیان اینکه دولت مدعی است گاهی اوقات یک ساعت کار در هفته نیز به عنوان دارا بودن شغل تلقی می‌شود، عنوان کرد: البته فرهنگ جامعه ما یک یا دو ساعت کار در هفته را به عنوان شغل پایدار نمی‌پذیرد و این نکته‌ای است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که نیاز جامعه به اشتغال‌زایی بیش از میزان شغل‌های ایجاد شده است، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس رفع معضل بیکاری بوده و هست که امیدوارم این موضوع مهم، در میان توجه صرف به اعداد و ارقام اشتغال‌زایی به دست فراموشی سپرده نشود.
کد مطلب: 4229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *