۰
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵

بازتاب خراب شدن هواپیمای جان کری: واشنگتن، ایران را تحریم هواپیمایی کرد اما هواپیمای جان کری خراب شد

خراب شدن هواپیمای وزیر خارجه آمریکا در وین با واکنش های قابل توجهی در رسانه های غربی همراه بود.
بازتاب خراب شدن هواپیمای جان کری: واشنگتن، ایران را تحریم هواپیمایی کرد اما هواپیمای جان کری خراب شد
به نقل از وال استریت ژورنال، تحریم‌های ده ساله‌ی آمریکا صنعت هواپیمایی ایران و ناوگان شرکت جت بوئینگ را فلج کرد اما این هواپیمای وزیر خارجه آمریکا بود که در وین خراب شد.

هواپیمای «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جایی که وی برای مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران برای محدود کردن برنامه هسته ای تهران شرکت کرده بود، خراب شد.

مشکلات مربوط به مخزنِ سوخت هواپیمایی وزیر خارجه آمریکا، دیپلمات ارشد آمریکایی را مجبور به پرواز با یک خط هوایی تجاری به خانه کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این موضوع به خبرنگار المانیتور گفته بود: پس این فقط هواپیماهای ما نیستند که خراب می شوند.

این برای دومین بار است که هواپیمای جان کری خراب می شود، بار گذشته هواپیمای مخصوص وزیر خارجه آمریکا تابستان گذشته در هاوایی دچار مشکل شد.

جن ساکی، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به این موضوع نیز به خبرنگاران گفت: سخت ترین موضوعی که می تواند در یک روز اتفاق بیفتد این است که مجبور باشید با یک پرواز تجاری مسافرت کنید.

وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرده و می نویسد: تحریم های آمریکا به توانایی ایران در سال های اخیر برای خرید قطعات یدکی و سوخت هواپیما ضربه بسیاری وارد کرد.

توافق موقتی که میان ایران و قدرت های جهانی به امضا رسید توانایی خطوط هوایی ایران برای خرید قطعات از شرکت های آمریکایی را تسهیل کرد. شرکت هایی همچون بوئینگ و ژنرال الکتریک.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز در گزارشی در این باره نوشت: ممکن است که آمریکا قدرتمندترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان باشد اما وقتی به حمل و نقل دیپلمات ارشد این کشور به دنیا می رسد، این موضوع باعث می شود که وی همانند یک یتیم فقیر باشد.

برای چهارمین بار طی یک سال گذشته، و دومین بار در سه ماه گذشته، جان کری وزیر خارجه آمریکا برای بازگشت به آمریکا مجبور شد تا از پرواز تجاری استفاده کند.

خراب شدن هواپیمای جان کری و بازگشت وی به واشنگتن با پرواز تجاری پس از مذاکرات هسته ای با دیپلمات های ارشد اروپا و ایران موجب آن شد که مقامات وزارت خارجه آمریکا بگویند که سخت ترین موضوعی که در طول یک روز ممکن است به وجود بیاید این است که شما مجبور باشید با یک پرواز تجاری پرواز کنید.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *