۰
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۳

رسولی: اصلاح‌طلبان باید«استراتژی» اجماع را زیر نظر شورای مشورتی خاتمی دنبال کنند

عضو بنیاد باران و از مشاوران محمدرضا عارف، بر این عقیده است، از آنجایی که همه احزاب سیاسی اصلاح طلب رهبری خاتمی را قبول دارند می‌توانند زیر چتر شورای مشورتی قرار گرفته و استراتژی اجماع را در انتخابات مجلس دهم نیز دنبال کنند.
رسولی: اصلاح‌طلبان باید«استراتژی» اجماع را زیر نظر شورای مشورتی خاتمی دنبال کنند
حسن رسولی عضو شورای مرکزی بنیاد باران در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نیوز، در خصوص آخرین تحرکات انتخاباتی جریان اصلاحات و تشکیل کمیته انتخاباتی در شورای مشورتی اصلاح طلبان، گفت: باور عمیق و مشترکی که پس از اقدام ایثارگرانه دکتر عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در جامعه اصلاح طلب ایران شکل گرفت نشان دهنده این موضوع بود که اصلاحات می‌توانند با انسجام همه جانبه به اجماع دست پیدا کنند.

رسولی ادامه داد: علی رغم وجود همه موانع، مشکلات و نابرابر‌ی‌ها در مسیر اصلاحات، این جریات توانسته است پا به پای جریان اصولگرایی و حتی یک قدم جلوتر از آن، در صحنه انتخابات فعالیت و رقابت داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این موضوع که همه گروه‌های سیاسی به باور اجماع و دستیابی به یک هدف مشترک رسیده اند، خاطرنشان کرد: این باور در بین همه احزاب و سازمان‌های سیاسی رسمی اصلاح طلبان به وجود آمده است که باید در قالب شورای هماهنگی اصلاح طلبان و حتی مجموعه بنیاد باران به اجماع بر یک گزینه مورد نظر دست پیدا کنند.

عضو بنیاد امید ایرانیان با اشاره به اینکه مشاورین آقای خاتمی که عالی‌ترین سطح راهبری نظری و عملیاتی جریان اصلاحات را در اختیار دارند نیز معتقد به اجماع هستند، تاکید کرد: جبهه اصلاحات متشکل از ۱۶ حزب و انجمن سیاسی است که این دیدگاه نیز مورد قبول آنها است تا بتوانند برای انتخابات با یک استراتژی راهبردی وارد عرصه انتخابات شوند.

این چهره سیاسی و مشاور محمدرضا عارف در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، با اشاره تصمیم شورای مشورتی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ برای کناره گیری عارف از انتخابات و برخی اظهارات درخصوص دلخوری عارف از این شورا، گفت: آقای عارف در ارتباط و هماهنگی با سید محمدخاتمی به عنوان محور شورای مشاورین است، باید اضافه کرد که شورای مشورتی یک محفل حزبی نیست بلکه یک جمع مشورتی است.

وی همچنین با توجه به راوابط محکم و منسجم عارف و سید خاتمی، عنوان کرد: ارتباط میان این دو همواره ادامه پیدا کرده است و اگر این اعتماد متقابل نبود ایشان از خواسته آقای خاتمی مبنی بر انصراف از کاندیداتوری انتخابات ۹۲ که طی نامه ای از ایشان درخواست شد که به نفع آقای روحانی کناره گیری کند عمل نمی‌کرد. صریحا اعلام می‎کنم که در روابط این دو بزرگوار نسبت به سال ۹۲ نه تنها مشکلی پیش نیامده بلکه این روابط محکم‌تر و منسجم‌تر نیز شده است.

حسن رسولی، در بخشی دیگر از گفتگوی خود با نامه نیوز، درخصوص فعال شدن دوباره حزب اعتماد ملی و احتمال رفتن این حزب زیر چتر شورای مشورتی، تصریح کرد: اعتماد ملی هم در شورای هماهنگی اصلاح‌طلب حضور دارد و هم نمایندگان این حزب در شورای مشاورین آقای خاتمی حضور دارند. معتقد هستم تعدد این گروه‌ها در حوزه اصلاحات در مرحله مقدماتی انتخاباتی نه تنها محدودیت نیست بلکه یک فرصت است.

رسولی اضافه کرد: در اردوگاه اصلاح‌طلبی ظرفیت‌های متنوعی وجود دارد، مهم این است که با استفاده از تجربه انتخابات ۹۲ و عبرت‌گیری از پروژه ناموفق انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ در مراحل نیمه نهایی و نهایی در دو سطح نظری و عملیاتی با بکارگیری استراتژی "اجماع" یک خروجی منسجم داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه گروه‌های اصلاح طلب مکمل یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: همه احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح طلب بدون استثنا رهبری سید محمدخاتمی را قبول دارند و با شورای مشاورین نیز رابطه خوبی دارند. حزب کارگزاران، اعتماد ملی و دیگران به نظریه اجماع واقف هستند و نتیجه آن را در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ نیز دیده اند.

وی ادامه داد: مصلحت و آینده جامعه اصلاح‌‎طلبی در گرو این انسجام همه جانبه است و با الگو سازی دکتر عارف و نصب العین قرار دادن نارسایی‎های که ۸۴ وجود داشت افق آینده را افق هماهنگ برای رفتارهای انتخاباتی اصلاحات پیش‌بینی می‌کنم.
کد مطلب: 42395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *