۰
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
گفتگوي ستاره ي تيم ملي با مجله AFC

دژاگه(1): هميشه دوست داشتم براي تيم ملي ايران به ميدان بروم.

اشکان دژاگه، ستاره تيم ملي ايران، در گفتگو با مجله فوتبال آسيا، اعلام کرد که علي رغم بزرگ شدن در آلمان، هميشه دوست داشت براي تيم ملي ايران به ميدان برود.
دژاگه(1): هميشه دوست داشتم براي تيم ملي ايران به ميدان بروم.
دژاگه که در چند سال اخیر یکی از ارکان اصلی تیم ملی ایران بوده، گفتگویی مفصل با مجله فوتبال آسیا انجام داده که آن را در دو بخش خواهید خواند:
اشکان دژاگه خیلی کوچک بود که والدینش به آلمان مهاجرت کردند اما او در زمین فوتبال به همه نشان داد که چه اندازه به سرزمین مادری اش وفادار است. او به مجله فوتبال آسیا گفت:" برای من تصمیم گیری در مورد بازی برای ایران، موضوع مهمی بود. من با خانواده ام صحبت کردم و برای آنها، مهم این بود که برای من چه چیزی اهمیت دارد. این کاری است که باید انجام بدهید؛ اینکه حرف قلب تان را گوش کنید.
من در قلبم همیشه ایرانی بودم. من اقوام زیادی در ایران دارم و والدینم ایرانی هستند. همسرم هم ایرانی است؛ پس چرا برای ایران بازی نکنم؟ من عاشق ایران هستم و به ایرانی بودنم افتخار می کنم."
دژاگه در سیستم فوتبال آلمان رشد کرد و در کنار بسیاری از ستاره هایی که جام جهانی ۲۰۱۴ را فتح کردند، سابقه بازی داشت اما در او هیچ افسوسی از انتخاب تیم ملی ایران دیده نمی شود. در عوض او به فهرست بلند بالایی از بازیکنان ایرانی حاضر در فوتبال آلمان و بوندس لیگا اضافه شد؛ بازیکنانی که از اواسط دهه ۱۹۹۰ به این کشور رفتند. ایران در آن زمان یکی از اصلی ترین صادر کنندگان بازیکن به اروپا در بین کشورهای آسیایی بود.
حضور بازیکنانی مانند علی دایی، کریم باقری و خداداد عزیزی در بوندس لیگا، تاثیر قابل توجهی روی اشکان دژاگه داشت. او که در برلین بزرگ شد، امیدوار بود که بتواند روزی مسیر الگوهای دوران نوجوانی اش را ادامه بدهد:" من آخرین دوره جام ملت های آسیا و همین طور جام های جهانی فرانسه و آلمان را از تلویزیون تماشا کردم. همیشه بازی های ایران را می دیدم زیرا دوستان ایرانی زیادی در آلمان دارم؛ به همین دلیل تلاش می کردیم که بازی های ایران را ببینیم.
بازیکنان ایران خوب زیادی در آلمان بودند؛ مانند علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری. همه این بازیکنان، وقتی من بچه بودم، در آلمان بازی می کردند اما بازیکن مورد علاقه من علی کریمی بود زیرا او به نظر من بازیکن فوق العاده ای بود و هست. واقعا فوق العاده بود که در چند بازی اولم برای تیم ملی توانستم در کنار او بازی کنم. او کمک زیادی به من کرد. برای من، کریمی هنوز بازیکن بزرگی است.
مهدی مهدوی کیا را هم می شناختم. من چند باری مقابل او بازی کردم و همین طور مقابل وحید هاشیمان. فکر می کنم آنها در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تیم فوق العاده ای بودند و بعد از جام جهانی، تیم های آلمانی آنها را به خدمت گرفتند. خیلی ها فراموش کرده اند که علی دایی، وحید هاشیمان و علی کریمی برای بایرن مونیخ، یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا، هم بازی کردند."
اشکان برای تیم های زیر ۱۷ و زیر ۲۱ ساله های آلمان هم بازی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت برای تیم ملی بزرگسالان ایران به میدان برود. اولین بازی رسمی او برای ایران، مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ رقم خورد؛ در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی و در جوی استثنایی:" من در ورزشگاه های بزرگی بازی کرده بودم اما حتی برای من، آن بازی دیوانه کننده بود. وقتی از تونل ورزشگاه وارد زمین شدم و هواداران را دیدم، شوکه شدم. هر بار که در تهران به میدان می رویم، از بازی کردن خیلی لذت می برم. هرگز دیدار مقابل کره جنوبی را فراموش نمی کنم؛ در مقدماتی جام جهانی که در خانه بازی می کردیم. ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه بودند و وقتی ۱-۰ جلو افتادیم، احساس کردم الان ورزشگاه منفجر می شود. همیشه از بازی کردن در تهران لذت می برم. امیدوارم بتوانیم در جواب این حمایت های هواداران، آنها را خوشحال کنیم."
کد مطلب: 42748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *