; ?>; ?> گزارش لس آنجلس تایمز از دست بالاتر ایران در مذاکرات - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۴

گزارش لس آنجلس تایمز از دست بالاتر ایران در مذاکرات

در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی در عمان بدون اعلام نتیجه مشخصی به پایان رسید، نگرانی ها درباره اینکه جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا مانع از ادامه مذاکرات شوند نیز افزایش یافته است.
گزارش لس آنجلس تایمز از دست بالاتر ایران در مذاکرات
به نقل از لس آنجلس تایمز، اما هیچ اهمیتی ندارد که سنای جدید آمریکا چه خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران تمایلی برای خروج از میز مذاکرات ندارد. چرا؟ به این خاطر که درحالی که آمریکا به مذاکرات هسته ای به چشم روندی برای کاهش تنش ها با ایران نگاه می کند، ایران این موضوع را به عنوان سپری برای پیشبرد سیاست های خود می داند.

از ابتدای سال ۲۰۰۲ که جنجال سازی غرب بر سر برنامه هسته ای ایران آغاز شد، این کشور در تلاش بوده است تا همواره گسترش زیرساخت های اتمی خود را در مسیر قانونی ادامه دهد.

بررس فعالیت های ایران اما نشان می دهد که این کشور فراتر از دستیابی به این هدف توانسته است گام بردارد. علاوه بر چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، که محدودیت هایی را علیه برنامه هسته ای ایران اعمال کردند منافعی بسیار کمی در این زمینه متوجه غرب شد.

توافق سال گذشته ژنو، نه تنها بر حق ایران برای غنی سازی اورانیوم در خانه تاکید کرد بلکه در آن تصریح شده است که پس از یک دوره زمانی، ظریف غنی سازی در ایران می تواند صنعتی شود.

همه کنجکاوی سیاست آمریکا اکنون متوجه نامه ای است که ماه گذشته از سوی باراک اوباما به رهبر ایران ارسال شده است و بر اساس گزارش های منتشر شده در آن خواستار همکاری بر سر داعش شده است.

این در حالی است که ایران همکاری با آمریکا بر سر مسائل منطقه ای را رد و عنوان کرده اند که آمریکا موجب به وجود آمدن داعش بوده است.

در هفته های آینده، دیپلمات ها به سختی تلاش می کنند تا به توافق هسته ای با ایران دست پیدا کنند، ممکن است به موفقیت برسند و یا اینکه ضرب الاجل ۲۴ نوامبر را تمدید کنند. در همین حال، هشدار داده می شود که زمان در حال سپری شدن است و پنجره های مختلفی بسته خواهند شد.

کاخ سفید احساس می کند که پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات سنا، دیپلماسی با ایران را با مانع مواجه خواهند کرد، آن هم از طریق پیشبرد ادعاهای خود و حتی تصویب تحریم.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42845
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *