۰
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۸
وزیر ارشاد مطرح کرد:

مجوز ساخت برخی فیلم های حاشیه دار در دولت قبل داده شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتقادها به اکران برخی فیلم ها تاکید کرد که این آثار در دولت قبلی فیلمنامه شان تصویب و مجوز ساخت گرفته اند.
مجوز ساخت برخی فیلم های حاشیه دار در دولت قبل داده شده است
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات درباره وضعیت اکران برخی فیلم های سینمایی پرچالش این روزها گفت: رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس توضیحات کامل را در این خصوص ارائه کرده است و فکر می کنم آقایان درباره همه این فیلم ها قانع شده اند فقط در مورد فیلم «عصبانی نیستم» باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد ولی هنوز اصلاحاتی که مورد نظر ما است، در آن اعمال نشده است. اگر اصلاحات اعمال بشود، ممکن است فیلم هم اکران شود.

وی افزود: در مورد فیلم «قصه ها» نیز، من هم خودم فیلم را دیده ام و هم شورای نظارت آن را بررسی کرده است؛ این فیلم مشکل خاصی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ایستادگی این وزارتخانه بر مجوزهایی که به فیلم ها می دهد توضیح داد: اگر فیلمی قابل دفاع باشد یعنی طبق آن مجوزی که برای ساخت داده شده، عمل شده باشد، طبیعتاً ما مجوز اکران هم می دهیم ولی اگر فردی فیلمنامه ای بیاورد و بعد فلیم دیگری بسازد، طبیعتاً نمی شود از آن دفاع کرد. اما ما پای مجوزهایی که می دهیم، می ایستیم و الان هم فیلم هایی که اینقدر بحث درباره شان مطرح می شود، ما اصلاً در جریان ساختشان نبوده ایم و در دوره گذشته مجوز گرفته اند و در خود دولت گذشته هم برخی از آنها توقیف شده بودند.

جنتی تاکید کرد: ما با توجه به زحمتی که برای تهیه یک فیلم کشیده می شود، تلاشمان را می کنیم که این زحمات هدر نرود و تا جایی که می شود، مجوز اکران را به آنها بدهیم؛ تاکید می کنم که تا جایی که می شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۲۲ آبان وارد مصلای تهران شده بود، پس از ۳ ساعت بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، محل برگزاری این نمایشگاه را ترک کرد.
کد مطلب: 42868
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *