۰
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱

لوکس‌ترین خودروهای وارد شده به کشور در مهرماه را بشناسید

در مهر ماه سال جاری بی ام و 528 با ارزش 72135 دلار، بی ام و ایکس 3 به ارزش 71385 دلار و بنز e250 به ارزش 57636 دلار گران قیمت ترین خودروهای وارد شده به کشور بوده اند.
لوکس‌ترین خودروهای وارد شده به کشور در مهرماه را بشناسید
بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران، آمار واردات خودرو در مهر ماه سال جاری ۶ هزار و ۳۳۶ دستگاه به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۰ دلار بوده و آمار واردات قطعی خودروی سواری از فروردین تا مهر ماه سال جاری ۵۷ هزار و ۸۱۰ دستگاه به ارزش ۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۴۹ دلار بوده كه با افزایش ۸۲.۷۶ درصدی همراه بوده است.

این در حالی است كه در مدت مشابه سال گذشته ۸ هزار و ۲۶۶ دستگاه خودرو به ارزش ۱۵۹ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۷۲ دلار وارد كشور شده بود كه به لحاظ تعداد امسال ۲۳ دستگاه كمتر وارد كشور شده كه این میزان واردات به لحاظ ارزشی با منفی ۱۴.۹۱ درصد همراه شده است.

همچنین آمار واردات قطعی خودروی سواری از فروردین تا مهر ماه سال جاری ۵۷ هزار و ۸۱۰ دستگاه به ارزش ۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۴۹ دلار بوده و با افزایش ۸۲.۷۶ درصدی همراه بوده است.

همچنین در شرایطی واردات خودرو در کشور در مهر ماه سال جاری افزایش یافته است که بازار خودروهای داخلی از ابتدای سال جاری تا کنون در رکود به سر می برد و همین موضوع موجب شده تا بازار خودروهای وارداتی داغ باشد.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، خودروهای وارداتی روزهای نسبتا با ثباتی را تجربه می‌کنند، هرچند در مواردی محدود، افزایش قیمت‌هایی نیز در بازار وارداتی‌ها طی هفته جاری، رخ داده است. به‌عنوان مثال، تویوتا لکسوس مدل RX، طی این هفته جهشی ۱۵ میلیونی را تجربه کرده و در حال حاضر ۵۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین بنز مدل E۲۰۰ هم که پنج میلیون تومان گران شده، در حال حاضر خودرویی ۴۰۰میلیون تومانی به‌شمار می‌رود.

این در شرایطی است که بر اساس مصوبه دولت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع است و همین موضوع موجب شده تا تقاضا برای واردات خودروهای تولید شده در شرق آسیا افزایش یابد و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی گمرک تعداد خودروهای تولید کشورهای شرق آسیا همچون کره جنوبی افزایش قابل توجهی داشته است.

بر همین اساس در مهر ماه سال جاری وارد کنندگان خودرو، خودروهای تولید کشور کره جنوبی به تعداد بالا و به صورت یکجا وارد کشور کرده اند.به طور مثال ۹۵ خودرو سانتافه به ارزش ۱۹۵۶۹۱۰ و ۶۸ خودرو سوناتا به ارزش ۱۳۹۱۰۲۱ دلار به صورت یکجا وارد کشور شده است.

همچنین در مهر ماه سال جاری بی ام و ۵۲۸ با ارزش ۷۲۱۳۵ دلار، بی ام و ایکس ۳ به ارزش ۷۱۳۸۵ دلار و بنز e۲۵۰ به ارزش ۵۷۶۳۶ دلار گران قیمت ترین خودروهای وارد شده به کشور بوده اند.

در جدول زیر گران قیمت ترین خودروهای وارد شده به کشور در مهر ماه ۹۳ آمده است:

خودرو


ارزش(دلار)

بی ام و ۵۲۸


۷۲۱۳۵

بی ام و ایکس ۳


۷۱۳۸۵

بنز e۲۵۰


۵۷۶۳۶

بنز c۲۰۰


۴۱۴۴۸

بی ام و ۳۲۸


۶۴۴۲۹

لکسوس es۲۵۰


۴۲۰۳۰

لکسوس هیبریدی ct۲۰۰


۳۹۷۱۹

لکسوس gs۲۵۰


۳۹۱۹۵

بی ام و ۳۲۰


۳۴۳۷۸
کد مطلب: 42934
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *