۰
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵

عمده ترین خودروهای وارد شده به کشور در شهریورماه را بشناسید

واردات خودرو در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته نیز با افزایش 30 درصدی ارزش همراه بوده است.
عمده ترین خودروهای وارد شده به کشور در شهریورماه را بشناسید
در شهریور ماه سال جاری تعداد ۷۴۸۸ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۱۴۶ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۹۵۷ دلار وارد کشور شده است که به این ترتیب تعداد خودروهای وارد شده در نیمه نخست سال جاری به بیش از ۵۱ هزار دستگاه رسیده است.

واردات خودرو در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته نیز با افزایش ۳۰ درصدی ارزش همراه بوده است. به طوریکه در شهریور ماه ۱۳۹۲ تعداد خودروهای سواری ۵۲۷۱ دستگاه به ارزش ۱۱۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۱۶۴ دلار بوده است.

همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تعداد خودروهای سواری وارد شده در شش ماهه نخست سال جاری نیز ۲۲ هزار و ۳۸۲ دستگاه به ارزش ۴۶۸ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۳۹۰ دلار بوده است. بنابراین واردات خودرو در نیمه نخست سال جاری از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

واردات خودرو در شرایطی در شهریورماه سال جاری در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است که از ابتدای سال جاری ثبت سفارش برای واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است و همین موضوع باعث شده تا تقاضا بری واردات خودروهای تولید کشورهای شرق آسیا افزایش یابد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رابطه با تاكيد بر اينكه تعداد ماشين هاي اروپايي وارد شده به كشور چندان زياد نيست می گوید آنچه كه قيمت رسمي بوده متوسط پنج و نيم درصد است كه با توجه به نوع خودرو، از سه درصد تا ۱۰ درصد است. تلاش كرديم تا حاشيه بازار را به حداقل برسانيم كه با افزايش توليد نيز به طور حتم اين حاشيه به حداقل مي رسد. در جهت بهبود كيفيت تلاش مي شود تا كارخانجات روش هاي جديدي را براي كسب رضايت مشتري برنامه ريزي كنند و اميدوارم تا با ايجاد رقابت بين شركت هاي بزرگ جهاني شاهد پيشرفت بيشتري در اين زمينه باشيم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین می گوید واردات این نوع خودروها از ابتدای از دولت فعلی ممنوع شده بود ولی با توجه به اینکه بخشی از این خودروها از طریق خودروهای متروکه و یا حراج وارد کشور می‌شد، واردات از این طریق نیز ممنوع شده است و گمرک باید خودروهای وارداتی از این محل را مرجوع کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد درسال ۹۱ خودرو یک محصول انحصاری محسوب شده است،گفته است به نظر ما این تصمیم اشتباه است و ۱۰ ماه است که درخواست تجدیدنظر در این مسئله را داشته‌ایم ولی هنوز این اصلاح انجام نشده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی گمرک تعداد خودروهای وارد شده به کشور در شهریورماه در شرایطی افزایش یافته است که یک نکته در لیست این خودروها جلب توجه می کند و آن هم واردات انواع خودرو به صورت عمده است.

به طور مثال محموله هایی همچون ۲۰۰ خودرو هیوندا اکسنت به ارزش ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار دلار، ۱۵۷ هیوندای سانتافه به ارزش ۳ میلیون و ۲۳۲ هزار دلار و ۲۵۰ هیوندای آی ۲۰ به ارزش ۳ میلیون و ۷۰ هزار دلار در شهریورماه به صورت یکجا وارد کشور شده است.

خودرو


تعداد


ارزش(دلار)

آلفا رومئو جوليتا


۲۴


۵۸۳۴۶۴

هیوندای توسان


۲۶


۴۸۹۳۸۳

بی ام و ایکس ۳


۱۰


۴۳۵۹۷۰

بی ام و ۵۲۸


۳۷


۲۷۰۸۰۲۶

بی ام و z۴


۸


۴۸۲۵۹۱

هیوندای ولوستر


۲۹


۴۹۵۲۸۷

کیا اسپورتیج


۴۴


۸۹۲۷۲۰

تویوتا کمری


۶۰


۱۳۲۷۷۳۵

تویوتا rav۴


۲۱


۵۴۱۵۷۵

هیوندای النترا


۳۸


۶۰۸۱۷۹

هیوندای سانتافه


۱۵۷


۳۲۳۲۸۵۶

بی ام و ایکس ۱


۲۰


۸۱۷۲۶۶

هیوندای آی ۲۰


۲۵۰


۳۰۷۰۳۱۳

هیوندای اکسنت


۲۰۰


۲۶۰۴۲۹۹

هیوندای سوناتا


۷۵


۱۵۲۷۷۷۹

کیا اپتیما


۱۵۰


۳۱۷۲۶۹۰
کد مطلب: 42049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *