۰
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳

اصرار نمایندگان به لاریجانی برای تشکیل حزب سیاسی

عضو هیئت رییسه مجلس می گوید نمایندگان از گروه‌های سیاسی مختلف پیگیر آن هستند که لاریجانی در قالب حزب سیاسی فعالیت برای انتخابات آینده را ساماندهی کند.
اصرار نمایندگان به لاریجانی برای تشکیل حزب سیاسی
در شرایطی که ۱۵ ماه تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده است از از هم اکنون رایزنی های جناح های سیاسی درباره نحوه حضور در انتخابات آغاز شده است.

در همین رابطه اخیرا کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از تشکیل حزبی از سوی علی لاریجانی برای حضور در انتخابات مجلس خبر داده و تاکید کرده است ما قائل هستیم که شخصیت‌هایی مثل آقای ناطق‌نوری چهره‌های ملی هستند. گفت‌وگو‌هایی هم با آقای ناطق انجام شده و امیدواریم که از ظرفیت‌های ایشان بتوانیم بیشتر در ادامه مسیر خودمان استفاده کنیم.

در همین رابطه حجت الاسلام حسین سبحانی نیا،عضو فراکسیون اصولگریان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در رابطه با زمزمه‌های تشکیل حزب توسط علی لاریجانی به خبرنگار نامه نیوز گفت: هنوز مطلب قطعی در این زمینه از خود آقای لاریجانی نشنیده‌ام، البته از طرف دوستان و علاقمندان به آقای لاریجانی چنین پیشنهادی به وی شده است و تاکید دارند اما توسط خود وی هنوز اظهارنظری مبنی بر تاسیس حزب نشنیده ام .

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از نمایندگان از گرایش های سیاسی مختلف این موضوع را دنبال می‌کنند و گویا از ایشان نیز خواسته‌اند که در قالب تشکیلاتی حزبی فعالیت‌های انتخاباتی را برای انتخابات آینده دنبال و ساماندهی کنند اما تا خودشان صحبت نکنند ما نیز نمی توانیم در این رابطه خبر قطعی بدهیم. شخصا هم با ایشان صحبتی نداشتم که آیا تمایل دارند یا نه .

سبحانی نیا گفت:قطعا اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد در آینده نزدیک مشخص می شود.

همچنین پیش از این نیز الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس در گفت و گو با نامه نیوز در مورد برخی اخبار مبنی بر تشکیل حزبی از سوی علی لاریجانی برای انتخابات پیش رو گفته بود من در رسانه ها چنین خبری را شنیده ام و خبر دقیقی در این زمینه ندارم، باید از آقای جلالی سوال کرد.

وی تاکید کرد البته باید بپذیریم که کشور نیاز به حزب دارد و نمی‌شود این موضوع را انکار کرد. یعنی اگر در قالب احزاب، افراد فعالیت داشته باشند مسئولیت پذیریشان بیشتر می شود و این امر مزمومی نیست. اما این که آقای لاریجانی چه قصدی دارد و دوستانشان می خواهند چه کنند خبر موثقی نداریم.

نادران در مورد این که آیا تشکیل چنین حزبی از سوی لاریجانی در راستای وحدت اصولگرایان است و وی می خواهد اصولگرایان را زیر یک چتر قرار دهد، اعلام کرد من نمی دانم این کاری که می خواهد انجام شود در راستای تقویت وحدت اصولگرایان است یا تضعیف وحدت آنها، چون نمی دانم نمی توانم اظهارنظر درستی باشم.

این چهره سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به ضرورت وحدت تشکل ها و گروه‌های اصولگرا در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: شرایط کشور هم به لحاظ داخلی و هم خارجی ایجاب می‌کند که گروه‌های سیاسی به ویژه آنهایی که در مبانی و اصول مشترک هستند هم نظری و توافق بیشتری داشته باشند تا همگرایی آنها افزایش یابد.
کد مطلب: 43296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *