۰
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱

برگزاری بزرگترین نماز جماعت جهان در کربلا

بزرگترین و طولانی ترین نماز جماعت جهان به طول 30 کیلومتر در مسیر نجف به کربلا با حضور عاشقان امام حسین(ع) اقامه شد.
برگزاری بزرگترین نماز جماعت جهان در کربلا
میلیون ها عاشق زیارت بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان از سراسر جهان در کربلا برای برگزاری بزرگترین مانور شیعی در اربعین حسینی (ع) لحظه شماری می کنند.

هموطنان کشورمان انصافا با حضور عظیم خود در کربلا شکوه خاصی به مراسم اربعین امسال بخشیدند، امین از اهالی استان اصفهان در کربلا به خبرنگار مهر می گوید: به محض شنیدن لغو روادید از سوی کشور عراق بلافاصله از اصفهان به طرف خرمشهر حرکت کردم.

وی می افزاید: با مشاهده ازدحام عظیم در مرز شلمچه متوجه شدم که دیگر مردم کشورم نیز چون من مشتاق زیارت آقا ابا عبدالله الحسین(ع) هستند.

امین تصریح می کند: تصمیم گرفتم به منظور تسریع در ورودم به عراق از راه آبی و با کشتی از بندر خرمشهر به بصره عراق عزیمت کنم.

اربعین کربلا

وي می گوید: وقتی پایم را در خاک عراق گذاشتم به سمت کربلا ایستادم و به امام حسین (ع) سلام کردم، می دانستم که امسال نیز آقا من را طلبیده که توانستم با تمام سختی ها خود را به کربلا برسانم.

وقتی سیل انبوه مردم کشورم را می بینم که از همه اقشار کشور عرب، عجم، کرد و بلوچ یک دل و یک صدا ندای لبیک یا حسین (ع) سر می دهند و در حال حرکت به کربلا هستند احساسی عجیب در وجودم ایجاد می شود.

مجتمع مسکونی ام همه ساله در خدمت زوار است

دکتر حیدر از اهالی مردم کربلا که سابقه طبابت در ایران را نیز دارد، به خبرنگار مهر می گوید: من در شهر کربلا یک مجتمع مسکونی چهار طبقه ای دارم که نیت کردم همه ساله آن را به صورت کامل در اختیار زائران قرار دهم.

وی می افزاید: همسر من یک ایرانی است و من نیز سابقه حضور چند ساله در ایران را دارم و می دانم که مردم ایران به چه اندازه مهربان و مهمان نواز هستند و این کار من برای زائراني که اغلب از ایران به کربلا مشرف می شوند، افتخار است چرا که هم سنت مهمان نوازی عراقی را ادا کرده و هم از همه مهمتر در خدمت زائران امام حسین (ع) هستم و از اين بابت خدا را صد مرتبه شاکرم.

اربعین کربلا

دکتر حیدر می گوید: ما مردم کربلا احساس غرور می کنیم که اهالی این سرزمین بهشتی هستیم و همه ساله برای چنین روزی لحظه شماری می کنیم.

وی می افزاید: امسال جمعیت بسیار زیاد است ولی باز می بینیم که کربلایی که شهری کوچک است همچنان پذیرای زائران از سراسر جهان است و همانگونه که در روایت ها نیز شنیده ایم کربلا در این ایام از برکت خداوند متعال وسعت پیدا می کند ولی ما انسانها آن را با چشم نمی توانیم ببينيم و احساس کنیم.

برگزاری بزرگترین نماز جهان با ۳۰ کیلومتر

مسیر نجف تا کربلا دیروز شاهد اقامه بزرگترین نماز جماعت جهان بود که تا ۳۰ کیلومتر ادامه داشت و هزاران نماز گذار و زائران کربلا در آن شرکت کردند.

سید احمد الاشکوری امام جماعت این نماز باشکوه در گفتگویی کوتاه به خبرنگار مهر می گوید: این نماز باشکوه با تصمیم آیت الله سید علی سیستانی مرجع بزرگ شیعیان برگزار شد.

وی می افزاید: این نماز باشکوه به طول ۳۰ کیلومتر بوده و در چهار محور که همان کربلا به نجف، حله کربلا، و بغداد نجف و حله به بغداد هستند، برگزار شد.

اربعین کربلا

الاشکوری تصریح می کند: هدف از برگزاری نمازی با این عظمت این است که مفاهیم دینی و معنوی را در بین راه برای مردم اجرا کنیم و همچنین اعمال واجبات برای مسلمانان را فراموش نکنیم و مهمترین هدف نیز پیامی کوبنده و محکم به دشمنان اسلام به خصوص داعشیان و تکفیری ها است که بدانند شیعیان، مسلمانان و آزادگان جهان بیدارند و اجازه فتنه به شما دشمنان بشریت را نمي دهند.

وي در پایان می گوید: این نماز اولین نماز بزرگی بود که تاکنون در جهان برگزار شده است و امیدواریم همه ساله نیز باشکوه تر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر از کربلا، زیارت اربعین امام حسین (ع) که مصادف است با ۲۰ صفر یکی از مهمترین مناسبت های دینی نزد شیعیان عراق و ایران و دیگر کشورهای جهان است و برای شرکت در این مراسم میلیون ها زائر از سراسر جهان و به خصوص شهرهای مختلف ایران و عراق خود را به کربلا می رسانند تا هم دل و هم صدا با هر زبان و گویشی که هستند یک ندا را سر می دهند و آن ((لبیک یا حسین است)).
کد مطلب: 43537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *