۱
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸

عکاس غربی پس از سفر یک ماهه به ایران: پیش‌داوری‌های ما درباره ایران، واقعی نیست

یک عکاس غربی با سفر یک ماهه به ایران و ثبت تصاویری از زندگی روزانه در ایران سعی در تغییر دیدگاه مردم جهان درباره ایران داشت.
عکاس غربی پس از سفر یک ماهه به ایران: پیش‌داوری‌های ما درباره ایران، واقعی نیست
سایت شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی با عنوان « رشد فروشگاه های به سبک غربی در ایران» می نویسد: هنگامی که توماس کریستوفولت وارد هایپر استار شیراز در ایران شد، وی در مقابل درب ورودی متوقف شد. کریستوفولت عنوان می کند که به وی اجازه آوردن دوربین به درون فروشگاه را ندادند.

با این حال وی به همراه دوریینش اجازه ورود به این فروشگاه را دریافت و هنگامی که دید زنی با روسری رنگی و طرح دار در حال خرید کردن است از وی عکس گرفت.

وی درباره یکی از تصاویری که از مشتریان حاضر در فروشگاه های به سبک غربی در ایران می گوید: قادر به گرفتن این عکس بدون نگاه کردن به آن باشم.

کریستوفولت که در ایتالیا و اسپانیا مدیر تبلیغات بوده، سال گذشته فرصت پیدا کرد تا برای دیدار دوستانش در ایران به این کشور بیاید و این شانس را یپدا کند تا ببیند زندگی روزنامه در ایران چگونه است.

وی در این باره می گوید: من همیشه دوست داشتم؛ این فرصت بزرگ نصیب من شد تا تا در ایران و در کنار مردم این کشور باشم. در این صورت تو می توانی همه چیز را به شیوه های مختلفی ببینی.

در زمان یک ماه و نیم حضور کریستوفولت در ایران، وی شروع به یادداشت و نت برداری از تفاوت های شیوه زندگی عمومی و خصوصی مردم ایران کرد. وی متوجه شده بود که زندگی روزانه در ایران با چیزی که به طور معمول به تصویر کشیده می شود، متفاوت است.

وی در این باره می گوید: پیش داوری که ما درباره ایران داریم، واقعی نیست. می خواستم با چشمانم خودم آنچه واقعیت ایران را ببینم.

این عکاس و تصویرگر غربی برای نشان دادن حقیقت آنچه در ایران در جریان است، حضور فروشگاه های غربی را در کشور که در سنت های مانده است، به تصویر کشید.

وی می گوید: من از دیدن انواع مغازه های مدرن و بازارها و فروشگاه های سبک غربی در ایران متعجب شدم. تفاوتی میان ایران و کشور من وجود ندارد. مردم اینجا می خواهند آزاد باشند. آنها می خواهند خود را نشان دهند.
کد مطلب: 43676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *