۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۴
مهمانپرست:

غرب می‌خواهد ایران را وارد درگیری با کشورهای منطقه کند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، غرب با راه‌اندازی یک فتنه بزرگ قصد دارد از راه‌های مختلف مردم ما را عصبانی کند تا کشورمان وارد درگیری با کشورهای منطقه شود.
به گزارش مهر، رامین مهمان‌پرست با حضور در شهر گوانگجوی چین با تعدادی از ایرانیان ساکن این شهر دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: اگر انقلاب اسلامی در ایران رخ نداده بود، امروز وضعیت منطقه و حتی مبادلات جهانی نیز شکل دیگری داشت. ۳۴ سال پیش نقطه عطفی در تحولات تاریخ جهان ایجاد شد و اثرات این تحول به تدریج خود را نشان داده است. انقلاب اسلامی ایران بزرگترین زنگ خطر را برای آمریکا و جریان صهیونیسم به صدا در آورد و آنها همواره نگران بوده‌اند که تفکر استقلال‌طلبانه مردم ایران به کشورهای منطقه نیز نفوذ کند و از این طریق پای آنها از کشورهای منطقه قطع شود که این نگرانی آنها محقق و جریان بیداری اسلامی ایجاد شد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اینکه غرب برای مقابله با حرکت مردم در جریان بیداری اسلامی دو سیاست را در پیش گرفته است، بیان کرد: سیاست اول کند کردن حرکت مردم است و سیاست دوم ایجاد انحراف در جریان بیداری اسلامی. آنها برای منحرف کردن این جریان سعی دارند با ایجاد درگیری بین کشورهای مسلمان کاری کنند که این کشورها نیروهایشان را صرف درگیری با یکدیگر کنند.

مهمان‌پرست که به دعوت دولت چین در این کشور به سر می‌برد، ادامه داد: غرب همچنین به دنبال عصبانی کردن ملت ایران است تا ایران نیز در درگیری‌هایی که آنها پیش‌بینی کرده‌اند بین کشورهای منطقه شکل گیرد، وارد شود. آنها در مواردی سعی می کنند برخی مقامات کشورهای منطقه را به هتاکی علیه ما وادار کنند و اینگونه نیست که ما نتوانیم در همان سطح پاسخشان را بدهیم ولی می‌دانیم که پشت این حرکت‌ها یک فتنه بزرگ‌تر قرار دارد و آنها می خواهند با عصبانی کردن مردم، کشورمان را وارد درگیری با کشورهای منطقه کنند.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ برخی هتاکی ها را ندادن به معنای دفاع نکردن از حقوق و عزت مردم و کشور نیست، توضیح داد: مبنای سیاست خارجه ایران طبق گفته مقام معظم رهبری، بر مدیریت حوادث منطقه است تا آن فتنه بزرگ که مدنظر غرب است شکل نگیرد. آنها به دنبال این هستند که در شرایط حساس، احساس ما بر تدبیرمان غلبه کرده و همانطور که آنها می‌خواهند عصبی شویم.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان این مراسم، تاکید کرد: ما در هر زمان باید به سه نکته دقت داشته و بدانها عمل کنیم؛ یک اینکه وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم، دوم اینکه از اصول و ارزش‌هایمان عقب‌نشینی نکنیم و سوم و مهم‌تر از همه اینکه پیرو محض مقام معظم رهبری باشیم. ما در هیچ شرایطی نباید جلوتر و یا عقب‌تر از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

مهمان‌پرست در سفر خود به شهر گوانگجوی کشور چین همچنین از رادیو و تلویزیون گوانگدونگ و گروه مطبوعاتی نان فانگ نیز دیدار و در این دیدارها بر اهمیت تعامل رسانه‌های دو کشور تاکید کرد. مقامات این رسانه‌ها نیز ابراز تمایل کردند که همکاری‌های مشترکی با رسانه‌های ایران داشته باشند.

مهمان‌پرست که برنامه دیدارها و بازدیدهایش در سفر چین فشرده اجرا می‌شود، در شهر شانگهای نیز دیداری با تعدادی از ایرانیان مقیم این شهر که عمدتا از تجار کشورمان بود نیز داشت.
کد مطلب: 2116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *