۰
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶

جزئیات دیدار لاریجانی با آیت الله سیستانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.
جزئیات دیدار لاریجانی با آیت الله سیستانی
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۲ دیماه‌‌) پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: سعادتی بود که خدمت آیت الله سیستانی برسیم و با جویا شدن نظرات ایشان در خصوص مسائل مختلف، از این نظرات بهره‌مند شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده و آیت‌الله سیستانی درباره مسائل مختلف از جمله موضوع تروریست‌ها در منطقه سوریه، عراق و دیگر نقاط، صحبت کردیم.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.

لاریجانی همچنین گفت: در دیدار با آیت‌الله سیستانی گزارشی از سفرهای لبنان و سوریه خدمت ایشان عرض کردم و درباره تلاش‌هایی که ایران برای حل مشکلات عراق دارد، توضیحاتی دادم.

رئیس مجلس افزود: گسترش روابط تجاری با عراق یکی از اقداماتی است که ایران آن را پیگیری می‌کند و این مسئله را نیز خدمت ایشان گفتیم.

وی تصریح کرد: ایشان راهنمایی‌های موثری داشتند؛ البته ما هر بار که خدمت ایشان مشرف می‌شویم، ایشان نظرات خردمندانه دقیقی را مطرح و ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.

رئیس مجلس ادامه داد: انشاالله تدابیر ایشان را دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات آتی با مسئولان عراقی پیگیر این مسئله هستیم و از خداوند برای ایشان عمر با عزت طلب داریم زیرا وجود ایشان برای همه مسلمانان مخصوصاً مردم عراق پر برکت است.

وی افزود: آیت الله سیستانی نیز خواستار انجام تلاش‌های موثری برای ایجاد فضای امن برای مردم منطقه بودند و نگاه دقیقی به مسائل منطقه داشتند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احتمال تجزیه عراق، گفت: بحث مربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است.

رئیس مجلس ادامه داد: ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما از تلاش‌هایمان در این راستا کم نمی‌کنیم.

وی همچنین در خصوص موضوع کاهش قیمت نفت، گفت: این کاهش قیمت یک اقدام توطئه آمیز بود.

لاریجانی در پایان‌ خاطرنشان کرد: ایران بدلیل داشتن تولیدات متنوع و صادرات گوناگون غیر نفتی شرایطش به گونه دیگری است؛ البته قطعا در همکاری‌های دوجانبه پیگیر کاهش مشکلات عراق هستیم.
کد مطلب: 43803
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *