۰
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷

پیش‌بینی اوباما از قیمت نفت

وی هرچند گفت آمریکایی‌ها فعلا می‌توانند به لطف کاهش قیمت نفت، از بنزین ارزان بهره‌مند باشند، اما تصریح کرد: «مردم آمریکا نباید تصور کنند که... تقاضای چین و هند و تمام کشورهای در حال ظهور، ثابت می‌ماند.
پیش‌بینی اوباما از قیمت نفت
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با پایگاه خبری «دیترویت نیوز» با بیان اینکه مردم این کشور فعلاً می‌توانند به لطف کاهش قیمت نفت از بنزین ارزان بهره‌مند باشند، گفت با این حال قیمت نفت برای همیشه پایین نخواهد ماند.

 «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از معدود اظهارنظرهای خود در رابطه با کاهش اخیر بهای نفت خام در بازارهای جهانی، پیش‌بینی کرد قیمت نفت بار دیگر افزایش یابد.

اوباما در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه به صورت تلفنی با پایگاه «دیترویت نیوز» صورت گرفته، با بیان اینکه شهروندان آمریکایی همچنان باید در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند، گفته است: «اگر به عادت قدیمی بازگردید و ناگهان بنزین بار دیگر ۳.۵۰ دلار شود، آن وقت دیگر واقعا خوشحال نخواهید بود.»

وی هرچند گفت آمریکایی‌ها فعلا می‌توانند به لطف کاهش قیمت نفت، از بنزین ارزان بهره‌مند باشند، اما تصریح کرد: «مردم آمریکا نباید تصور کنند که... تقاضای چین و هند و تمام کشورهای در حال ظهور، ثابت می‌ماند. همانطور که وضعیت جمعیتی هم نشان می‌دهد، میزان تقاضا افزایش خواهد یافت و این افزایش در دراز مدت، بیشتر از میزان افزایش در تولید خواهد بود. به همین جهت ما باید در سیاستگذاری انرژی هوشمندانه عمل کنیم.»

در ماه‌های اخیر قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل وجود مازاد عرضه، به شدت کاهش یافته، به نحوی که هر بشکه نفت در مواردی زیر ۵۰ دلار نیز مبادله شده است. بسیاری از کارشناسان این وضعیت را حاصل همکاری آمریکا و عربستان برای ضربه زدن به کشورهایی چون روسیه و ایران ارزیابی کرده‌اند. کاهش بیش از ۴۰درصدی قیمت نفت، موجب شده تا بهای بنزین در اغلب ایالت‌های آمریکا، به رقم کم سابقه کمتر از ۲ دلار در هر گالن کاهش یابد.
اخبار اقتصادی - فارس


کد مطلب: 44127
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *