۰
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴

آناليز نفر به نفر تيم‌ملي در بازي بحرين

مسابقه ايران مقابل بحرين، شروعي خوب در جام ملت هاي آسيا 2015 بود.
آناليز نفر به نفر تيم‌ملي در بازي بحرين
به گزارش "ورزش سه"، آنالیز دقیق ۱۱ بازیکن اصلی تیم‌ملی در این مسابقه در شرایطی انجام شده که شاگردان کی‌روش مسابقه ای امیدوارکننده از خود به نمایش گذاشتند. آنچه که می‌ بینید، بررسی دقیق از نمایش فردی بازیکنان در مسابقه دیروز است.

علیرضا حقیقی: با آن واکنش تماشایی
دروازه‌بان تیم ملی نسبت به جام‌جهانی باتجربه‌تر شده و با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کند. واکنش عالی او روی شوت نیمه دوم جیسی جان که خطرناک‌ترین موقعیت بحرین بود، نشان داد که می‌توان روی او برای بازی‌های سخت‌تر حساب کرد. تنها نکته منفی در مورد حقیقی وقتی بود که او هنگام شروع دوباره بازی خودش را به فوزی آئیش، هافبک بحرین کوبید که برای جلوگیری از ضدحلمه مقابل او ایستاده بود. با توجه به عمدی بودن حرکت حقیقی، ممکن بود داور حتی اعلام ضربه پنالتی کند و چنین ریسکی می‌توانست برای تیم‌ملی گران تمام شود.
پاس: ۱۵
پاس درست: ۷۳درصد
سیو: ۵



سید جلال حسینی: مرد نبردهای تن به تن
باتجربه‌ترین مدافع تیم‌ملی در بیشتر دوئل‌های نفر به نفر با جیسی جان، مهاجم تنومند بحرین موفق بود و اجازه نداد که این بازیکن به جز یکی دو بار صاحب موقعیت شود. آمار بالای دوئل‌های حسینی نسبت به پورعلی گنجی، دیگر مدافع میانی تیم هم کار سخت‌تر او در مهار مهاجم نیجریه‌ای الاصل را تایید می‌کند. او مسئولیت هدایت خط دفاعی را به عهده داشت که دو نفر از اعضای آن کمتر از ۵ بازی ملی دارند و هماهنگی این مجموعه کار سختی بود که حسینی به جز ۱۵ دقیقه شروع بازی به خوبی انجام داد.
پاس: ۲۹
پاس درست: ۷۲درصد
دفع توپ: ۱۲
دوئل: ۹
دوئل موفق: ۵۵ درصد


مرتضی پورعلی‌گنجی: بازیساز
مدافع جدید تیم ملی در مقایسه با حسینی روز آرامتری داشت و به ندرت به زحمت افتاد. ویژگی مهم پورعلی‌گنجی که در تیم نفت در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند، دقت بالای او در بازیسازی بود و آمار خوب پاس‌های درست این بازیکن هم این را تایید می‌کند. او روی ضربات ایستگاهی هم نفوذ می‌کرد و حتی در موقعیت گلزنی قرار گرفت. انتخاب او به جای صادقی ناآماده تصمیمی هوشمندانه از طرف کی‌روش است و سه بازی مرحله گروهی فرصت خوبی برای هماهنگی بیشتر او با حسینی است. البته باید دید او در بازی‌های سخت‌تر چه عملکردی خواهد داشت.
پاس: ۳۴
پاس درست: ۹۴درصد
دفع توپ: ۱۰
دوئل: ۴
دوئل موفق: ۷۵ درصد


وریا غفوری: متفاوت در حمله و دفاع
کی‌روش که مدافعان کناری قدبلندتر را ترجیح می‌دهد، تصمیم گرفته تا از وریا غفوری در پست دفاع راست استفاده کند و خسرو حیدری را برای یک خط جلوتر حفظ کند. با وجود این در نیمه اول بحرینی‌ها چند بار توانستند در فضای بین حسینی و غفوری سر بزنند. غفوری در نیمه دوم هم یک بار جا ماند که ضربه مهاجم بحرین را حقیقی دفع کرد. در مقایسه با عملکرد درخشان منتظری در جام‌جهانی، او در دفاع فوق العاده نبود. اما با نفوذهای سریعش نقش موثری در حملات تیم ملی داشت، هرچند سانترهای او منجر به گل نشد.
پاس: ۴۴
پاس درست: ۷۵درصد
دفع توپ:۱۰
توپ‌ربایی: ۶
سانتر ناموفق: ۴


مهرداد پولادی: چه خوبه برگشتی
پولادی هم مثل حقیقی توانست نمایش مطمئن جام‌جهانی را تکرار کند. البته پولادی بیشتر در دفاع بود و بر خلاف غفوری کمتر نفوذ کرد. با دژاگه در سمت راست، بیشتر حملات تیم ملی از این جناح صورت می‌گیرد و پولادی بیشتر ماموریت داشت تا از زوج دفاع میانی حمایت کند. حضور پولادی در کنار پور علی‌گنجی برای این مدافع کم‌تجربه اطمینان بخش بود و سمت چپ دفاع تیم ملی به ندرت از سوی بحرینی ها تهدید شد. البته ممکن است کی‌روش با توجه به شرایط حریفان در بازی‌های آینده وظایف تهاجمی بیشتری برای پولادی در نظر بگیرد.
پاس: ۳۸
پاس درست: ۷۴درصد
دفع توپ:۵
توپ‌ربایی: ۲
سانتر ناموفق: ۱


جواد نکونام: فرمانده
نکونام در برابر بحرین کار سختی نداشت و به خوبی توانست فضای مقابل دفاع را پوشش دهد. نکونام و تیموریان به عنوان دو بازیکن باتجربه، هافبک‌های نفوذی بحرین مثل فوزی آئیش و اسماعیل عبداللطیف را به خوبی از کار انداختند. کاپیتان تیم ملی که در آستانه شکستن رکورد بیشترین بازی ملی علی دایی است، آرزو دارد آخرین تورنمنت مهم دوران فوتبالش را با قهرمانی به پایان برساند. ولی باید دید او با توجه به سن بالایش می‌تواند این آمادگی را تا مراحل بالاتر تورنمنت حفظ کند؟
پاس: ۳۹
پاس درست: ۷۷درصد
دفع توپ:۴
توپ‌ربایی: ۶
خطا: ۴


آندرانیک تیموریان: مرد ضربات ایستگاهی
تیموریان هرچند از آمادگی جام‌جهانی کمی فاصله گرفته، ولی همچنان جنگنده‌ترین هافبک تیم ملی بود و مثل همیشه دوندگی زیادی داشت. آندو در سمت راست توانسته زوج خوبی با دژاگه بسازد و با اضافه شدن وریا غفوری آنها مثلث خطرناکی را در این سمت تشکیل می‌دادند. کی‌روش ماموریت ارسال ضربات ایستگاهی را به آندو داده بود و او روی دو کرنر توانست هر دو گل تیم ملی را بسازد. او در مهار فوزی آئیش بازیکن خطرناک بحرین در میانه زمین موفق بود و آمار پاس‌های درست خیلی خوبی ثبت کرد.
پاس: ۳۰
پاس درست: ۹۰درصد
دفع توپ:۵
توپ‌ربایی: ۶
پاس طلایی: ۲


مسعود شجاعی: بازگشت ۷
شجاعی که حضورش در ترکیب اصلی در جام‌جهانی با انتقادهای زیادی همراه بود، در این بازی هم شروع خوبی نداشت، ولی به تدریج بهتر شد. پاس خوب او در نیمه اول برای دژاگه و گلی که در نیمه دوم زد، درخشان‌ترین صحنه‌های بازی شجاعی بود. با وجود این اصرار او در حرکات انفرادی چند بار در میانه زمین مالکیت توپ را به نفع بحرین تغییر داد. شجاعی بازی را به عنوان گوش چپ شروع کرد، ولی در جریان بازی دائما با حاج‌صفی جا به جا می‌شد و پشت گوچی قرار می‌‌گرفت.
پاس: ۲۹
پاس درست: ۸۲درصد
دوئل موفق:۱۰
خطای گرفته: ۷
تکل موفق: ۲


اشکان دژاگه: ستاره سریع
بار حملات ایران در این بازی روی دوش دژاگه بود و او با سرعت بالایش بارها موفق به عبور از مدافعان بحرین شد، ولی حرکات خوب او نتیجه‌ای برای تیم ملی نداشت. دژاگه در حرکات ترکیبی با آندو، شجاعی و غفوری عالی بود و این زوج‌های هماهنگ در بازی‌های بعدی قطعا می‌تواند برای تیم ملی سرنوشت‌ساز شود. او در شروع بازی یک فرصت تک به تک را هم از دست داد که چنین لغزشی در بازی‌های حساس می‌تواند جبران‌نشدنی باشد. به هر حال انتظار از دژاگه بالاست و او می‌تواند در بازی‌های بعدی بهتر از این باشد.
پاس: ۲۶
پاس درست: ۶۹درصد
دوئل موفق: ۷
خطای گرفته: ۳
پاس طلایی: ۲


احسان حاج‌صفی: چپ دوست داشتنی
حاج‌صفی در برابر بحرین هم نشان داد که به خوبی در نقش جدیدش جا افتاده. او در لحظاتی از بازی که حملات ایران بی‌نتیجه مانده بود، با شوت عالی‌اش گره بازی را باز کرد. جابه‌جایی حاج‌صفی و شجاعی یکی از برنامه‌های کی‌روش برای طراحی حملات تیم ملی بود. حاج صفی همچنین ماموریت داشت به پشت دفاع بحرین فرار کند و در نیمه اول اگر آفساید میلیمتری اتفاق نمی‌افتاد می‌توانست خیلی زودتر گلزنی کند. او حالا یکی از مهره‌های کلیدی کی‌روش است که چندپسته بودنش دست سرمربی را برای استفاده از او کاملا باز گذاشته.
پاس: ۱۷
پاس درست: ۷۷درصد
دوئل موفق: ۵۷درصد
تکل موفق: ۲
خطای گرفته: ۲


رضا قوچان‌نژاد: به تو اعتماد داریم
قوچان‌نژاد هم جزو بازیکنانی است که آمادگی جام‌جهانی را ندارد، ولی همچنان مهره‌ای موثر و پرتلاش برای تیم‌ملی است. او با جابه‌جایی دائمی در خط حمله به خوبی برای سایر مهاجمان فضاسازی می‌کرد، ولی خودش به ندرت در موقعیت گلزنی قرار گرفت و در یکی از معدود فرصت‌ها هم ضربه سر خوبی نزد. گوچی اما در دو سال گذشته نشان داده که می‌تواند در بازی‌های حساس برای تیم‌ملی گره‌گشا باشد و به همین خاطر است که کی‌روش با وجود مهاجم آماده‌ای مثل آزمون همچنان به او اعتماد می‌کند.
پاس: ۶
پاس درست: ۸۳درصد
دوئل موفق: ۱
شوت در چارچوب: ۱
شوت خارج چارچوب: ۲



ايران - بحرين
جام ملتهاي آسيا ۲۰۱۵ استراليا
تيم ملي بحرين
تيم ملي ايران



googleplus stumbleupon digg cloob twitter facebook
کد مطلب: 44160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *