۰
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹

پاسخ ایران به درخواست پمپئو

سخنگوی دولت در پاسخ به درخواست پمپئو برای مصاحبه با خبرنگاران ایرانی گفت: ما می‌گوییم ایشان می تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت وگو کند.
سخنگوی دولت در پاسخ به درخواست پمپئو برای مصاحبه با خبرنگاران ایرانی گفت: ما می‌گوییم ایشان می تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت وگو کند.
به گزارش ايسنا، علی ربیعی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: یاد شهید صیاد شیرازی را گرامی می داریم. امروز ما ، با روزهای مرصاد بسیار شباهت دارد.
وی ادامه داد: منافقین فکر می کردند به روش نظامی و کمک غربی ها می‌توانند از مهران تا تهران حرکت کنند.
ربیعی گفت: آن زمان شعار " از مهران تا تهران " را مطرح کردند، زیرا باور داشتند یک نهاد مدنی در ایران وجود ندارد و رژیم تنها است.
مردم در مقابل تحریم ها ایستادگی خواهند کرد
وی افزود: امروز هم همین مسئله وجود دارد و فکر می‌کنند با تحریم ما تنها هستیم. باید بدانند مردم در مقابل تحریم ها ایستادگی خواهند کرد.
ربیعی مجدد تاکید کرد: این روزها بسیار به مرصاد شباهت دارد و پشت تخریب چهره های نظام سازمان منافقین حضور دارد.
وی گفت: فشارهای تحریمی با این تحلیل صورت گرفت که مردم پشت نظام نیستند، اما صف های طولانی مردم سالاری را رقم زد.امروز هم ما در تنگه زبر جد هستیم و با همان مقاومت ایستادگی خواهیم کرد.
پمپئو می‌تواند با خانم مرضیه هاشمی گفت وگو کند
ربیعی با اشاره به سفرهای اخیر وزیر خارجه کشورمان گفت: سفر به ۶ کشور صورت گرفت و باید گفت خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه ها، پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند ، ما هم می‌گوییم ایشان می تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت وگو کند.
وی گفت: کاری که با خبرنگاران ایرانی در آنجا کردند نوعی بی احترامی به فضای رسانه بوده است.
هرجا که امریکایی‌ها خواستند مرزی را ببندند ظریف ایستاد
سخنگوی دولت گفت: هرجا که امریکایی‌ها خواستند مرزی را ببندند مقامات وزارت خارجه ما بخصوص دکتر ظریف جلوی آنها ایستاد و خط شکنی کرد.
نیاز داریم کام مردم شیرین شود
ربیعی در ادامه به پیروزی تیم ملی والیبال زیر ۲۱ کشورمان و قهرمانی این تیم اشاره کرد و گفت: دولت و ما این پیروزی را تبریک می‌گوییم، متأسفانه به دلیل برخی کارشکنی‌ها نتوانستیم این مسابقه را ببینیم. امیدواریم این پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد؛ چراکه ما نیاز داریم این پیروزی‌ها کام مردم را شیرین کند.
سفر وزیر امور خارجه عمان به ایران به منزله میانجیگری نیست
سخنگوی دولت درباره سفر وزیر خارجه عمان به ایران نیز گفت: ما از اینکه کشورهایی بخواهند خیر خواهانه دیدگاه های خود را با ما در خصوص مسائل منطقه مطرح کنند استقبال می‌کنیم، ولی این قبیل سفرها به منزله میانجیگری نیست.
انگلیس باید هر چه زودتر نفتکش ایرانی را آزاد کند
وی در ادامه به مساله توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران پرداخت و یادآورشد: توقیف نفت کش از سوی ما مبنای حقوقی دارد؛ چرا که نفتکش انگلیسی مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شده بود، ولی انگلیس که نفتکش ما را بی دلیل توقیف کرده است، باید هر چه زودتر آن را آزاد کند.
سخنگوی دولت در بخش دیگری از این‌ نشست خبری گفت: قطعا ما بر اساس حُسن نیت عمل خواهیم کرد. پیش از این هم گفتیم مقصد نفتکش ایران، سوریه نبوده است و آنها اجازه ندارند از ما بخواهند تضمین کنیم که مقصد سوریه نخواهد بود.
اعزام ناوگان اروپایی به خلیج فارس موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد
وی افزود: اینکه شنیدیم آنها قصد اعزام ناوگان اروپایی به خلیج فارس دارند طبعا پیام خصمانه ای دارد، تحریک کننده است و موجب افزایش تنش ها خواهد شد.
ربیعی با بیا اینکه ایران معتقد است تامین امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه صورت بگیرد،گفت: ما بزرگترین تامین کننده امنیت کشتیرانی در خلیج فارس هستیم.
شایعات واردات گندم را به شدت تکذیب می‌کنم
ربیعی همچنین در ارتباط با کاهش خرید گندم از سوی دولت نیز توضیح داد: من شایعات واردات گندم را به شدت تکذیب می‌کنم، مراقبت های لازم برای قاچاق گندم داشته ایم.
وی در توضیح گفته هاش افزود: ذخایر گندم ما خوب است و تا کنون ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است که ۸ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است و تنها ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.
تشکیل وزارت بازرگانی خواست دولت است
ربیعی در ادامه در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: ما از تشکیل این وزرات خانه استقبال میکنیم، این خواست دولت است و امیدواریم مجلس شرایط را درک کند.
سخنگوی دولت گفت: این بحث در جلسه سران قوا مطرح شد و دولت با اختیاری که داشت بخشی از آن را انجام داد.
ربیعی اظهار کرد: ما مطلع بودیم جنس هایی وارد می شد اما انبار می شدند تا با جهش ارز وارد بازار شوند. ما این کار را برای سامان دهی بازار لازم می دانیم.
سخنگوی دولت گفت: ما می خواهیم که بازار واردات و صادرات سرو سامان بگیرد که فشاری بر روی کشاورزان نباشد.
کد مطلب: 111965
برچسب ها: پمپئو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *