۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۳

سخنگوي کميسيون اصل نود قانون اساسي: «پديده شانديز» نمي‌تواند سهام بفروشد

سخنگوي کميسيون اصل نود قانون اساسي در مجلس، با تاکيد بر بررسي پرونده پديده شانديز در کميسيون اصل نود، گفت: فروش سهام، پرداخت نکردن عوارض تغيير کاربري و شکايت وزارت جهاد کشاورزي در خصوص تصرفات مازاد بر واحدهاي تجاري قانوني، مهم‌ترين تخلفات شرکت پديده شانديز است.
سخنگوي کميسيون اصل نود قانون اساسي: «پديده شانديز» نمي‌تواند سهام بفروشد
حسين آذين با بيان اين‌که پرونده پديده شانديز مدت‌ها است که در کميسيون اصل نود مجلس در حال بررسي است، گفت: پديده شانديز سه مشکل اساسي دارد که يک مورد آن فروش سهام است.


نماينده مردم انار و رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي، با تاکيد بر اين که اقدام اين شرکت در فروش سهام غيرقانوني است، ادامه داد: به استناد قانون تجارت شرکت پديده شانديز نمي‌تواند به شکل سهامي عام عمل کرده و سهام بفروشد؛ در اين زمينه يا بايد تغيير ماهيت داده يا از طريق بورس سهامش را عرضه کند.


وي در توضيح مشکل دوم شرکت پديده شانديز، افزود: موضوع پرداخت عوارض تغيير کاربري و پروانه‌هاي صادره از ديگر مشکلات شرکت پديده شانديز است که اين موضوع در کميسيون اصل نود در حال بررسي است.آذين با بيان اين‌که مديرعامل شرکت پديده شانديز براي پرداخت هرگونه عوارض و حقوق دولتي اعلام آمادگي کرده است، تصريح کرد: دراين زمينه مشکل خود دستگاه‌ها هستند که اقدامي براي دريافت عوارض نکرده‌اند.


اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، تاکيد کرد: مشکل سوم شکايت وزارت جهاد کشاورزي در خصوص تصرفات مازاد بر واحدهاي تجاري قانوني از شرکت پديده شانديز است، به عبارتي شرکت پديده شانديز بيش از محدوده‌اي که به آن واگذار شده تصرفات داشته که اين موضوع در کارگروه زمين‌خواري کميسيون اصل نود در دست بررسي است.



سخنگوي کميسيون اصل نود قانون اساسي در مجلس، با رد ادعاهاي مطرح شده مبني بر متواري شدن مديرعامل شرکت پديده شانديز، گفت: اين موضوع واقعيت ندارد و مديرعامل اين شرکت اعلام کرده پيگير کارها است تا حق و حقوقي از مردم ضايع نشود.



اخباراجتماعی - ایسنا
کد مطلب: 44230
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *