۰
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷

نتانیاهو در کنگره آمریکا: اگر لازم باشد تنها می ایستیم

این توافق یک توافق خیلی بد است
نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی خود در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا وارد ساختمان کنگره شد.وی در میان تدابیر شدید امنیتی به محوطه کنگره آمریکا رسیده است. بالگردهای امنیتی بر فراز ساختمان کنگره در حال گشت زنی هستند.
نتانیاهو در کنگره آمریکا: اگر لازم باشد تنها می ایستیم
بنیامین نتانیاهو به منظور سخنرانی وارد کنگره آمریکا شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی خود در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا وارد ساختمان کنگره شد.وی در میان تدابیر شدید امنیتی به محوطه کنگره آمریکا رسیده است. بالگردهای امنیتی بر فراز ساختمان کنگره در حال گشت زنی هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بنیامین نتانیاهو برای سخنانی در کنگره آمریکا وارد ساختمان کنگره شد. به محض ورود نخست وزیر اسرائیل به ساختمان کنگره ، خبرنگار سی ان ان با صدای بلند از او پرسید که « آیا شما نگران اطلاعات محرمانه (درباره برنامه هسته ای ایران)هستید؟» نتانیاهو به این سوال پاسخ نگفت و وارد ساختمان کنگره آمریکا شد.

شماری از اعضای کنگره آمریکا از حزب دموکرات، سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در کنگره آمریکا تحریم کرده اند. جمهوری خواهان آمریکا ، سخنرانی نتانیاهو در این شرایط را به سخنرانی وینستون چرچیل نخست وزیر پیشین انگلیس تشبیه کرده اند که با چنین واکنش مشابهی در دوران جنگ جهانی دوم مواجه شد.

متن سخنرانی نتانیاهو در زیر می آید:

من می دانم سخنرانی من باعث جنجال زیادی شده است اما هرگز نمی خواستم چنین اتفاقی بیفتد. در هر حال من می دانم شما از هر حزبی که باشید در کنار اسرائیل هستید.

از اوباما بخاطر همه کارهایی که برای اسرائیل انجام داده است قدردانی می کند.

ائتلاف آمریکا و اسرائیل همواره بالاتر از مسائل سیاسی بوده است و همواره نیز باید اینطور باشد. همه روسای جمهور آمریکا از هری ترومن گرفته تا باراک اوباما طرفدار اسرائیل بوده اند. اقدامات اوباما درباره حمایت از اسرائیل شناخته شده است.

من به اینجا آمده ام زیرا وظیفه عمیق خود می دانم که درباره مسئله ای که می تواند موجودیت کشور مرا و آینده مردم مرا تهدید کند، صحبت کنم و این تلاش ایران برای رسیدن به سلاح اتمی است.

امروز ملت یهود با تلاش دیگری از طرف ایران روبروست که می خواهد ما را نابود کند.

ایران بر چهار پایتخت عربی و دو تنگه هرمز و باب المندب تسلط کامل دارد.

حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد. اما می دانم که آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

نتانیاهو با اشاره به حضور یکی از بازماندگان هولوکاست در جلسه سخنرانی، گفت که نباید اجازه داد چنین وقایعی تکرار شود.

یک سال است که می گویند توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است. خب! این این توافق یک توافق خیلی بد است و بهتر است که سر نگیرد.

می گویند که دانش هسته ای را نمی توان از ایران گرفت، اما بدون تجهیزات و تأسیسات که نمی تواند کاری بکند.

قبل از رفع تحریم ها باید ایران سه کار بکند: اول تهاجم به همسایگان خود را متوقف کند، دوم از تروریسم در دنیا حمایت نکند، سوم باید تهدید به نابودی اسرائیل را متوقف کند.

اگر کسی فکر می کند با توافق با ایران می تواند مشکل را به تأخیر بیندازد، بهتر است تجدید نظر کند. چون در آن هنگام، با ایرانی خطرناک تر مواجه خواهیم بود.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 44907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *