۰
سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷

با محوریت ایران ؛ پایان ماه عسل روابط اوباما - نتایناهو!

با محوریت ایران ؛ پایان ماه عسل روابط اوباما - نتایناهو!
تحولاتی که اخیرا در روابط رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی رخ داده است، نشان از پایان ماه عسل در روابط این دو است.

روزنامه الاهرام چاپ قاهره در گزارشی به قلم سمیر شریف، نوشت: در دایره جهنمی بین طرف های درگیر در پرونده هسته ای ایران، یعنی تهران، واشنگتن و تل آویو، از نوامبر گذشته، پیچیدگی هایی به وجود آمده است. غرب، تلاش می‌کند تا قبل از امضای هرگونه توافقی با ایران، مطمئن شود، برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است در صورتی که تهران همواره تاکید کرده است، برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و در حال حاضر برای لغو تحریم های غرب تلاش می‌کند.

تحریم هایی که سالانه پنجاه میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضرر زد. با نزدیک شدن اعلام توافق مورد نظر، اسراییل خود را به کانون صحنه پرت کرده است تا آنچه را قرار است آماده شود، از بین ببرد.

صحبت های تند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، بهترین دلیل برای اهداف خبیثانه اسراییل است که بر ضد توافق هسته ای در نظر دارد. وی برای رسیدن به اهداف خود از لابی صهیونیستی در آمریکا کمک گرفت و واقعیت این است که با نامه چهل و هفت سناتور جمهوری خواه سنا، به مقامات ایران، لابی صهیونیستی در تحقق اهداف نتانیاهو موفق شد.

نویسنده با اشاره به واکنش رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا به نامه چهل و هفت سناتور جمهوری خواه، نوشت: این تحولات دراماتیک، در بخش هایی از درگیری هسته ای، نشان دهنده پایان ماه عسل بین نتانیاهو و اوباما است. آن هم قبل از اینکه «بازهای» اسراییل وارد شراکت سیاسی با ائتلاف صهیونیسم شوند، ائتلافی که اسحاق هرتسوگ، رهبر حزب کار و تزیپی لیونی در رأس آن قرار دارند. این دو، نماینده چهره دیگری از تل آویو هستند که به دوستی با آمریکا تمایل بسیاری دارند و از برخورد با راهبردهای آن به خصوص در تعامل با بحران ایران، دوری می‌کنند.

از این رو، تهران تلاش می‌کند از شرایط سیاسی به وجود آمده به نفع خود استفاده کند، به گونه ای که روند برداشتن گام های جسورانه، برای کسب دستاورد در مذاکرات هسته ای سریعتر برداشته شود آن هم بعد از اینکه توانست هر چند به صورت موقت از چنگ نتانیاهو بگریزد.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 45048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *