۰
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸

روحانی: باید از نظر منتقدان استفاده کنیم، البته نقد با هوچی گری تفاوت دارد

رییس جمهوری در نشست علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: در کارزار دیپلماسی که سرداران ما در برابر دنیا قد علم کرده اند، کار بسیار پیچیده ای انجام شد.
روحانی: باید از نظر منتقدان استفاده کنیم، البته نقد با هوچی گری تفاوت دارد
رییس جمهوری در نشست علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: در کارزار دیپلماسی که سرداران ما در برابر دنیا قد علم کرده اند، کار بسیار پیچیده ای انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در این دیدار افزود: کار عظیمی انجام شد؛ اما چون کار پایان نیافته، نمی توانیم همه قسمت های مذاکرات را تبیین و توضیح دهیم.

وی اظهار کرد: اینکه در برابر شش قدرت بزرگ دنیا حرف می زنیم، کار کمی نیست.

رییس جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مذاکرات اخیر ، سه حادثه مهمی است که از سال ۱۳۴۱ تا امروز داشته ایم .

وی بیان کرد: هر آنچه داشته، داریم و خواهیم داشت؛ در سایه علم، دانش، ایثار و فداکاری حاصل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: اینکه قلم عالِم و مرکب عالِم با خون شهید مقایسه شده؛ نشان از آن است که علم و ایثار باید در کنار هم قرار گیرد.

وی با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم علم و ایثار کنار یکدیگر قرار گرفته بود و اگر در میدان های جنگ برنامه ریزی، طراحی و ابزار دقیق در کنار ایثار و فداکاری استفاده نمی کردیم، به هدف نمی رسیدیم .

وی اضافه کرد: در جبهه دفاع مقدس تجربه ، علم ، دانش و برنامه ریزی در کنار ایثار، ما را به پیروزی رساند.

رییس جمهوری ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز همه مراحل با برنامه ریزی انجام شد و اگر رویکرد امام(ره) هدف و برنامه نداشت، این انقلاب به پیروزی نمی رسید.

روحانی افزود: رویکرد امام راحل آماده سازی افکار عمومی مردم برای یک انقلاب عمومی بود در حالی که خیلی ها ، رویکردها و راهکارهای دیگری داشتند .

وی تصریح کرد: امام راحل هیچوقت بدون مشورت حتی با شاگردانشان، تصمیمات مهم را اتخاذ نمی کردند.

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنان خود گفت: ما باید از نظر منتقدان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه "البته نقد با به دنبال هوچی گری بودن متفاوت است " ، اظهارداشت: نقد دلسوزانه به نفع کشور و نظام است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده باید از منافع شخصی و جناحی بخاطر منافع ملی و منافع کشور گذشت.

وی افزود: منتقد دلسوز ، عین حامی دلسوز است؛ منتقدی که دلسوزانه حرف بزند ، نکته ای را بیان و برای تقویت نظام حرکت کند.

وی با بیان اینکه همه ما نیاز به نقد داریم، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر کسی به این مذاکرات نقدی دارد، بنشیند با آنها صحبت و بحث کنند.

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطرنشان کرد: بایستی از این شعار حداکثر بهره برداری را بکینم.

وی تصریح کرد: با توجه به شعار امسال، بایستی به هم نزدیکتر شویم و این مهم نیز با علم، گذشت و ایثار امکان پذیر است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: در مسایل نظری و بحث های سیاسی، اولا باید قصد قربت داشته باشیم؛ اگر جدال ، خودنمایی و قصد قربت نباشد، همه گناه می شود.

وی تصریح کرد: امسال ، سالی است که باید قصد قربت ها را بالا ببریم تا همدلی و همزبانی ایجاد شود.

رییس جمهوری در ادامه با بیان این که برای رفع مشکلات به دانش، ایثار و البته سرمایه نیاز است، اظهار کرد: اینکه در ذهن ماست که مشکلات ما را دولت حل کند؛ این مسیر، مسیری نیست که مشکلات را مرتفع نماید.

وی خاطرنشان کرد: دولت می تواند تصمیمات اساسی و کلان در اقتصاد را اتخاذ کند، اما کار اصلی باید از طریق مردم و توسط آنان انجام گیرد.

وی با بیان این که ما باید کار را به مردم واگذار و از آنان را حمایت کنیم، تصریح کرد: در این مسیر نخبگان، برگزیدگان و همه صاحبنظران باید کمک کنند.

حجت الاسلام روحانی به بودجه عمرانی ۳۲ هزار میلیارد تومانی کشور در سال ۹۳ اشاره و اضافه کرد: کشور با این مبلغ ها درست نمی شود و به سرمایه ای کلان نیاز دارد بنابراین ما باید سرمایه را جذب کنیم.

وی با بیان این که سرمایه در گیلان به دلیل امنیت به سهولت جذب می شود، خاطرنشان کرد: گیلان ، استانی آماده برای سرمایه گذاری است که باید برای جذب سرمایه گذار، آنان را تشویق کنیم.

وی به نعمت های خدادادی در استان گیلان اشاره و بیان کرد: گیلان ، استانی مرزی است؛ منطقه آزاد و بندر از جمله امکانات در گیلان می باشد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان این که برای رسیدن استان به نقطه اوج باید ایثار و از خودگذشتگی داشته باشیم، اظهار کرد: همه ما باید راه ایثار را برگزینیم، این راه نباید متوقف شود.
کد مطلب: 45260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *