۰
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۴

ایران قهرمان مسابقات کشتی آزاد آسیا

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان برای بیست و سومین مرتبه قهرمان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا شد.
ایران قهرمان مسابقات کشتی آزاد آسیا
به نقل از ایرنا، قهرمانی تیم ایران با توجه به اینکه سه ملی پوش کشورمان در روز دوم مسابقات بیست و هشتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا به فینال راه یافته اند و در روز نخست نیز ملی پوشان موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز شده اند، قبل از برگزاری رقابت های فینال امروز (پنجشنبه) مسجل شده است.

بهنام احسان پور در وزن ۶۱ کیلوگرم، پیمان یاراحمدی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم سه آزاد کار کشورمان هستند که امروز به فینال راه یافتند و برای کسب مدال طلا از ساعت ۱۸ به وقت محلی باید به مصاف حریفان بروند.

همچنین مسعود اسماعیل پور و علیرضا کریمی هم روز گذشته دو مدال طلا، کمیل قاسمی یک مدال نقره و یونس سرمستی نیز یک برنز برای کشورمان کسب کردند. به این ترتیب همه ملی پوشان کشورمان به غیر از سعید داداش پور که به علت مصدومیت از رقابت ها انصراف داد، در بیست و هشتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده اند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران پیش از این و پس از اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۱۹۷۹ (جو تانداروی هند)، از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۷ یازده سال پیاپی قهرمان آسیا شد و پس از آن در سال ۲۰۰۱ (اولان باتور مغولستان) برای سیزدهمین مرتبه به قهرمانی رسید. این قهرمانی در سال های ۲۰۰۳ (دهلی نو)، ۲۰۰۴ (تهران)، ۲۰۰۵ (ووهان چین)، ۲۰۰۶ (آلماتی قزاقستان)، ۲۰۰۷ (بیشکک قرقیزستان)، ۲۰۰۹ (پاتایای تایلند)، ۲۰۱۰ (دهلی نو) و ۲۰۱۲ (گومی کره جنوبی) و ۲۰۱۴ (آستانه قزاقستان) نیز تکرار شد.بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان تاکنون از ۲۸ دوره برگزار شده رقابت های قهرمانی آسیا ۲۳ مرتبه قهرمان شده است.

تیم کشتی آزاد ازبکستان ۳ دوره و ژاپن و هند هر کدام یک دوره قهرمان شده اند.
کد مطلب: 45519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *