۰
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴

روز شکست پایتخت‌نشینان مقابل تبریزی‎ها

گسترش فولاد با 31 امتیاز بقای خود در لیگ‌برتر را قطعی کرد. آنها در هفته پایانی مقابل راه‌آهن قرار خواهند گرفت که هنوز به طور کامل از سقوط نجات پیدا نکردند.
روز شکست پایتخت‌نشینان مقابل تبریزی‎ها
جدال تیم‌های فوتبال گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس به سود تبریزی‌ها خاتمه پیدا کرد.

هفته بیست و نهم لیگ برتر،ورزشگاه: بنیان دیزل
داور: احمد صالحی، کمک ها: سعید علی نژادیان، علیرضا ایلدروم
اخطار: اسدی (۲۱) از گسترش، جعفرپور (۳۶) پرسپولیس

گسترش فولاد:
داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، محسن حسینی، امید نظامی پور، مصطفی اکرامی، مگنو باتیستا، میثم نقی زاده، پیمنتا، محمد امین درویشی (۶۵ سیدی)، جابر انصاری و محمد ابراهیمی
سرمربی: فراز کمالوند

پرسپولیس:
سوشا مکانی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، رضا خالقی فر، مهدی جعفرپور، احمد نوراللهی، میلاد کمندانی، فرناندو گابریل، هادی نوروزی، علی علیپور و مهدی دغاغله
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح گل:
۱-۰(گسترش): شوت پیمنتا را مدافعان پرسپولیس به کرنر فرستاد که روی ارسال همین بازیکن از نقطه کرنر درویشی ضربه سر زد و باز هم در برگشت پیمنتا توپ را به انصاری رساند و ضربه تماشایی او وارد دروازه شد.
۲-۰(گسترش): گسترش فولاد برای بار دوم دروازه پرسپولیس را فروریخت. این بار هم جابر انصاری روی کرنر ارسالی از جناح راست با ضربه سر از روی خط شش قدم برای دومین بار دروازه سوشا را باز کرد.
۲-۱(پرسپولیس): جونیور تادو مهاجم پرسپولیس از روی نقطه پنالتی برخلاف جهت دروازه‌بان گسترش گل اول تیمش را به ثمر رساند. این پنالتی روی خطای نوشی صوفیانی روی هادی نوروزی به دست آمد.

حواشی:
*برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به بازیکنان اصلی اش در این دیدار استراحت داده و به همین دلیل محمد نوری، امید عالیشاه، حمید علی عسگری و مهدی طارمی به تبریز نرفتند. مهدی جعفرپور،میلاد کمندانی،علی علیپور و مهدی دغاغله در این بازی فیکس هستند و از ابتدا در ترکیب به میدان رفته اند.
*گسترشی ها با نفرات اصلی به میدان رفته اند تا در این بازی هر سه امتیاز را بگیرند تا در هفته پایانی با خیال راحت بازی کنند.
*برانکو ایوانکوویچ و پانادیچ مربی دروازه‌بانان پرسپولیس به زمین چمن آمدند و برای آشنایی با زمین از نقاط مختلف ورزشگاه دیدن کردند.
*نادر باقری مربی سابق دروازه‌بانان تیم پرسپولیس امروز با حضور در ورزشگاه گسترش فولاد در میان پرسپولیسی‌ها قرار گرفت و با آنها خوش و بش کرد.
*با توجه به بازی امروز تراکتورسازی مقابل استقلال تعداد بسیار کمی از هواداران به ورزشگاه گسترش فولاد آمدند در حالیکه کمتر از یک ساعت تا زمان بازی باقی مانده کمتر از ۱۰ تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند به طوری که تعداد مأموران نیروی انتظامی حاضر در ورزشگاه چندین برابر هواداران است.
*با توجه به اینکه ورزشگاه گسترش فولاد تبریز پروژکتور ندارد و این بازی در حدود ساعت ۲۰ به پایان می‌رسد تصویربرداران حاضر در ورزشگاه نگران تصاویر ارسالی هستند چرا که هوای تبریز هم ابری است و هوا زودتر از معمول تاریک خواهد شد و مشخص نیست در این شرایط تصویربرداری این بازی با چه کیفیتی از تبریز مخابره خواهد شد.
*همانطور که پیش‌بینی شد به خاطر بازی پخش مستقیم تراکتورسازی استقلال ورزشگاه بنیان دیزل با وجود پذیرایی است تیم پرسپولیس سکوهای خالی فراوانی داشت.
* مبین میردورقی بازیکن پرسپولیس که از نیم فصل به این تیم پیوسته بالاخره در فهرست نفرات قرمزپوشان جای گرفت.
* ترکیب پرسپولیس در بازی مقابل گسترش با ترکیب همیشگی این تیم متفاوت است. در بازی امروز رضا خالقی فر، مهدی دغاغله و علی علیپور مثلث خط حمله قرمزپوشان را تشکیل می‌ دهند.
* در جمع گسترشی ها مرتضی اسدی کاپیتان این تیم باتجربه ترین بازیکن میدان است.
* مگنو باتیستا، لئوناردو پیمنتا و فرناندو گابریل سه بازیکن برزیلی حاضر در میدان اند.
* در حالی که تماشاچی چندان به تماشای این بازی نیامده پرسپولیس لیدرهای خود را به تبریز آورده است.
*عباس آقایی مربی گسترش و بازیکن سابق پرسپولیس خوش و بش گرمی با قرمزپوشان به خصوص کریم باقری داشت که با وی یک جام قهرمانی در دوره افشین قطبی بالای سر برده است.
بابک حاتمی بازیکن تبریزی پرسپولیس با دسته گل به سمت نیمکت گسترش فولاد آمد.
* بعد از زدن گل تراکتورسازی به استقلال کلیه هواداران حاضر در ورزشگاه چه آنهایی که طرفدار میزبان بودند و چه آنها که به پرسپولیس علاقه داشتند، از پیروزی تیم تراکتورسازی در آن لحظه خوشحال بودند.
* کلیه عکاسان حاضر در ورزشگاه به غیر از یک نفر پشت دروازه پرسپولیس قرار گرفتند چون احتمال می‌ دادند که تیم گسترش فولاد برای بقای قطعی در لیگ در این مسابقه به گل برتری می‌ رسند.
* حدود ۱۰۰ هوادار پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه از لحظه دریافت گل تیم محبوبشان تا دقیقه ۳۵ در سکوت مطلق به سر می‌ بردند.
* هر چقدر سیداحمد صالحی داور مسابقه در تمام جاهایی که توپ در آن حضور داشت با آمادگی بدنی بالا حضور به موقعی داشت، کمک داور مسابقه در دو مورد که یک کرنر به نفع گسترش فولاد و یک خطا روی جابر انصاری رخ داد و آن را اعلام نکرد، مرتکب اشتباه شد و اعتراض هواداران میزبان را برانگیخت.
* در لحظه ای که جابر انصاری نقش بر زمین شده بود گابریل دست به بازی جوانمردانه زد و توپ را به بیرون از زمین فرستاد که مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.
* زمانی که احمد نوراللهی بعد از مصدومیت ابراهیمی مهاجم گسترش توپ را به بیرون زد، تماشاگران پرسپولیس از این حرکت با شعار پرسپولیس با فرهنگ تجلیل کردند.
* تماشاگران گسترش که تعداد چندانی هم ندارند، در لحظاتی نام علی دایی را به زبان آوردند که این طعنه ای به نمایش نه چندان خوب پرسپولیس بود.
* بعد از گل دوم تراکتورسازی کل حاضران در ورزشگاه تا لحظاتی یک صدا تیم تراکتورسازی را تشویق کردند.
* از اواسط نیمه اول محمد عباس زاده، افشین اسماعیل زاده و میردورقی خود را برای حضور احتمالی در میدان گرم کردند.
* غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و محمد فنایی از ناظران ویژه مسابقه بودند که از کنار زمین مسابقه را زیرنظر داشتند.
* نادر باقری مربی گلرهای سابق پرسپولیس که سابقه همکاری با فراز کمالوند را در تراکتورسازی داشت از جایگاه ویژه مسابقه را تماشا می‌ کرد.
* جابر انصاری مهاجم گسترش بعد از گل دوم با حرکتی آکروباتیک ورزشگاه را به وجد آورد.
* انصاری بعد از گلزنی مقابل پرسپولیس شادی گلش را تقدیم به زنوزی مالک باشگاه گسترش کرد.
* گوینده حاضر در ورزشگاه تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم را ۵۸۲ نفر اعلام کرد.
* تیم پزشکی پرسپولیس روی دستان نوراللهی یخ گذاشت و او نیز مانند عباس زاده به سمت رختکن پرسپولیس برای مداوای عزیمت کرد.
* هواداران گسترش فراز کمالوند را با لقب «مورینیو» مورد تشویق قرار دادند.
کد مطلب: 45540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *