۰
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷

سیدحسن خمینی: عارف در مواقع حساس تدبیر خود را به همه نشان داد

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با اعضای بنیاد امید ایرانیان گفت: ما اگر دشمن خارجی داریم که حتما داریم راهی جز انسجام وهمبستگی داخلی در مقابل آن نداریم و اگر انسجام وهمبستگی داخلی شکل بگیرد بزرگترین ساز و برگ مقابل دشمنان است
سیدحسن خمینی: عارف در مواقع حساس تدبیر خود را به همه نشان داد
سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای بنیاد امید ایرانیان با اشاره به یکی از فرازهای نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اظهار داشت: علی(ع) می فرمایند « ستون دین و انبوهی مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم هستند، پس، باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزونتر باشد.». آنچه ما نیز در زندگی مان شاهد بوده ایم حکایت از همین واقعیت دارد و هرجا اتکاء یک جریان به مردم بوده سخت ترین و کورترین گره ها به راحتی بازشده است.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب اسلامی همین گونه بود، افزود: انقلاب امام شکل عجیب و غریبی دارد و یکی از عجایب آن این بود که گروه های مختلف حول یک جریان جمع شدند در حالیکه در کشورهای دیگرمانند آمریکا، روسیه، فرانسه و چین که بزرگترین انقلاب های دنیا در آنها رخ داده اینگونه نبود که با چند راهپیمایی انقلاب پیروز شود، بلکه برخی از جریانات حزبی یا صنفی یا سلسله جنگ هایی پدیده ای را شکل دادند که انقلاب نام گرفت.

وی با ذکر جزئیاتی از سیر انقلاب در آمریکا، چین، شوروی و فرانسه گفت: درست است که بسیاری از انقلاب ها پس از روی کار آمدن گروه های انقلابی در میان مردم هوادارانی پیدا کرده اند و مستظهر به حمایت آنان شدند، اما هنگام روی کار آمدن پشتوانه مردمی محکمی نداشتند؛ اما روش و دلیل توفیق انقلاب ما با همه این انقلاب ها متفاوت است و علت سرعت پیروزی آن نیز همین است. در انقلاب ما زنان، مردان، پیران، جوانان و حتی بعضا کسانی که در حکومت بودند همه وارد عرصه انقلاب می شدند.
یادگار امام گفت : یکی از فرماندهان ارتش شاه در خاطرات خود روایت می کند که وقتی لشکر زنجان را برای سرکوب تظاهرات مردم به تهران فراخواندند تمام مردم شهر از بازاریان گرفته تا کشاورزان و دامداران مسیر خروج آنها از شهر را سد کردند. در حالی که من مطمئنم حتی یک نفر از اعضای شورای انقلاب مطلع نبودند که در زنجان چه خبر است تا بخواهند دستوری به آنها بدهند. وقتی مردم بخواهند کاری کنند اینگونه اتفاقاتی رخ میدهد و به تعبیر علی (ع) ستون دین می شوند .

وی افزود: جامعه وقتی به خروش می آید از دل خودش رهبران وتصمیم سازان جوان بیرون می آید و این مکانیزم در انقلاب اسلامی وجود داشت که از این جهت انقلاب ما انقلاب عجیبی بود .

یادگار امام با اشاره به تاکید علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر توجه به مردم تاکید کرد: قصد بحث فقهی در خصوص جایگاه مردم در نظام اسلامی و تاثیر آن بر مشروعیت و مقبولیت آن و پاسخ به این نکته که توجه به مردم شرک است یا خیر ندارم،‌ اما بدون حضور مردم و خصوصا عامه آنان توفیقی بدست نمی آید.

وی در پایان گفت: تعبیر علی (ع) در نامه به مالک اشتر در خصوص ایستادگی مردم در مقابل دشمنان خیلی مهم است؛ ما اگر دشمن خارجی داریم که حتما داریم راهی جز انسجام وهمبستگی داخلی در مقابل آن نداریم و اگر انسجام وهمبستگی داخلی شکل بگیرد بزرگترین ساز و برگ مقابل دشمنان است.

یادگار امام در ابتدای سخنان خود با تجدید از شخصیت دکتر محمد عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: ایشان در مواقع حساس تدبیر و سلامت نفس خود را به همه نشان دادند.
کد مطلب: 45761
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *