۰
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۹
پاسخ علی مطهری به اعتراض اینستاگرامی کوچک زاده:

چرا این حساسیت ها در مورد حجاب را در دولت قبل نداشتید؟

علی مطهری به پیام اینستاگرامی اخیر مهدی کوچک زاده در رابطه با پوشش مقام زن اتحادیه اروپا در ایران پاسخ داد.
چرا این حساسیت ها در مورد حجاب را در دولت قبل نداشتید؟
علی مطهری به پیام اینستاگرامی اخیر مهدی کوچک زاده در رابطه با پوشش مقام زن اتحادیه اروپا در ایران پاسخ داد.

 مطهری در صفحه ی اینستاگرام خود خطاب به کوچک زاده نوشت:

«جناب آقای کوچک‌زاده

نماینده محترم مجلس

با اهداء سلام، اعتراض اینستاگرامی جناب‌عالی به ملاقات رییس مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با هیاتی از پارلمان اروپا که یکی از اعضای زن آن پوشش مناسب را رعایت نکرده بود و درخواست‌تان برای اظهارنظر اینجانب را ملاحظه کردم.

اولا از توجه و حساسیت شما نسبت به این گونه موضوعات که پای احکام اسلام و قوانین کشور در میان است و متأسفانه عده‌ای این موضوعات را کوچک جلوه می‌دهند سپاسگزارم. قرآن کریم این مسائل را مهم معرفی می‌کند و در ابتدای سوره نور که بیش‌تر آیات آن درباره مساله عفاف است می‌فرماید: سوره‌ای است که نازل کردیم و آن را فرض و واجب قرار دادیم.

ثانیاً : قطعا در این قضیه تشریفات مجلس مقصر بوده است و بهتر بود روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای از مردم عذرخواهی می‌کرد و هنوز هم دیر نشده است.

ثالثا : آن طور که من تحقیق کردم خانم مورد نظر در ملاقات هیات با آقای بروجردی روسری داشته و در نتیجه، آن قسمتهایی از بدن او که در ملاقات بعدی آشکار است پوشیده بوده است. بعد از این جلسه به سرویس بهداشتی می‌رود و هنگام خروج، روسری نداشته و کلاه مانندی برسر داشته است. افراد تشریفات باید به او تذکر می‌داده‌اند که این کار را نکرده‌اند. این که کار این خانم خصوصا با توجه به این که اساسا لباس او هم مناسب جلسه ملاقات رسمی نبوده و ساک و کیفی هم بر دوش و دست دارد، عمدی بوده یا سهوی، روشن نیست ولی به هرحال لازم است مسوولان سیاست خارجی کشور تذکر لازم را به هیات مذکور بدهند.

رابعاً آقای لاریجانی، رییس مجلس در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفته و بعد از جلسه هم مسوولان مربوط را توبیخ کرده است. این که می‌فرمایید باید جلسه را ترک می‌کردند، ‌با توجه به تبعات سیاسی آن درست به نظر نمی‌رسد. اصولا ایشان نسبت به مسائل مربوط به عفاف حساس است و الاّ داماد ما نمی‌شد! اگر انتظار دارید که در بازگشت به منزل، از طرف همشیره با کفگیر و لنگه کفش مورد استقبال قرار گیرند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

خامسا: مهمانان زن خارجی باید مساله پوشش اسلامی را به عنوان یک قانون در کشور ما رعایت کنند و اتفاقا آن‌ها احترام زیادی برای قانون قائل هستند و از طرف آن‌ها مانعی نیست، فقط برخی مسوولان تشریفات ما که موظف به اجرای پروتکل هستند گاهی روشنفکر یا دچار رودرواسی می‌شوند.

سادسا: همان طور که گفتم این توجه و حساسیت شما قابل ستایش است اما این توجهات و حساسیت‌ها را در زمان دولت پیشین نداشتید و یا بسیار کم داشتید. در آن دولت، مشابه این اتفاق و بدتر از آن رخ داد یا مکتب ایران و بازگشت به ایران باستان را ترویج می‌کردند و امثال شما سکوت می‌کردید ولی امروز به حق انتقاد می‌کنید. این سیره دوگانه و یک بام و دو هوا قابل توجیه نیست.

با تقدیم احترام

علی مطهری»
کد مطلب: 45819
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *