۰
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
بازتاب سخنان روحانی در رسانه های مطرح جهان؛

روحانی "غرب" را تهدید کرد

نمي‌گذارم اسرار ملي‌مان به دست بيگانگان بيافتد
سخنان روز گذشته دکتر حسن روحانی در نشست خبری، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است. هر یک از این رسانه ها ، از زاویه ای متفاوت سخنان رییس جمهور ایران را دیده اند.
روحانی "غرب" را تهدید کرد
سخنان روز گذشته دکتر حسن روحانی در نشست خبری، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است. هر یک از این رسانه ها ، از زاویه ای متفاوت سخنان رییس جمهور ایران را برجسته کرده اند.

بخشی از این بازتاب ها در ادامه می آید:

فرانس پرس : روحاني از چانه زني هاي مستمر غرب درباره مفاد توافق هسته اي انتقاد کرد

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز شنبه از چانه زنی های مستمر کشورهای غربی درباره مفاد توافق هسته ای انتقاد کرد.

روحانی در کنفرانس خبری به مناسبت دومین سالگرد انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری گفت :‌ «‌ در نشستی ما با طرف مقابل به توافق می رسیم اما در نشست بعدی آنها شروع به چانه زنی می کنند و این مسئله مذاکرات را به تأخیر می اندازد. »

روحانی با تأکید بر اینکه همواره درباره دستیابی به توافق امیدوار است گفت : «‌ اگر طرف مقابل چارچوب توافق شده را رعایت کند و درخواست های دیگری را مطرح نکند اختلافات می تواند حل شود. »

رئیس جمهور ایران همچنین اعلام کرد بین زمان امضای توافقنامه و اجرای شدن آن چند ماهی طول خواهد کشید.

وی در پرسشی درباره جدول زمانی لغو تحریم های بین المللی گفت ما در حال گفتگو درباره آن هستیم.

به گفته روحانی،‌ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که قطعنامه های پیشین درباره این پرونده را لغو کند نخستین گام و تضمینی برای اجرای این توافقنامه خواهد بود.

وی با اشاره به تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا افزود سپس چندین ماه طول خواهد کشید تا همه تعهدات عملی شوند.

روحانی گفت مذاکرات تاکنون پیروزی بزرگی برای مردم ایران بوده است. قدرت های بزرگ حق ایران را برای برخورداری از برنامه غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخته اند و مراکز غنی سازی نطنز و فردو باز خواهند ماند.

وی همچنین اعلام کرد در توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ همچنان « اختلافات بسیاری در جزئیات وجود دارد. »

روحانی گفت : « گروه پنج بعلاوه یک چارچوبی که جمهوری اسلامی ایران می خواهد پذیرفته است اما همچنان اختلافات بسیاری در جزئیات وجود دارد که باید حل شوند. »

وی گفت : « ما در مذاکرات بسیار جدی هستیم. ما به دنبال خرید زمان نیستیم و در عین حال محدود به ضرب الاجل نیستیم. ما عجله ای نداریم و در صددیم از همه فرصت ها استفاده کنیم تا توافق خوبی داشته باشیم. »

آسیوشیتدپرس

به گزارش اسوشیتدپرس از تهران، در حالی که تهران و قدرت های جهان با ضرب الاجل سی ام ماه ژوئن برای دستیابی به یک توافق مواجه هستند، حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد یک توافق هسته ای نهایی «در دسترس» است.

روحانی روز شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد مذاکرات بین ایران و شش کشور - آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان - در حال پیشرفت است هر چند که برخی اختلافات همچنان پابرجاست.

روحانی با اعلام این که ایران اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای خود را خواهد داد، در عین حال گفت ایران اجازه نخواهد داد «اسرار» این کشور تحت پوشش بازرسی های بین المللی به خطر بیافتد.

روحاني: تحريم هاي غرب عليه ايران، موثر بوده ولي موفق نبوده است

حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت تحریم های غرب علیه این کشور به سبب برنامه هسته ای آن «موثر بوده ولی موفق نبوده است.»

روحانی افزود:«هدف اصلی تحریم ها این بود که ما را به تسلیم (در برابر اراده غرب) وادار کند که موفق نبود. با این حال تحریم ها، در زندگی روزمره مردم و سرمایه گذاری های خارجی «مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.»

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز شنبه گفت ایران در گفتگوهای مربوط به دستیابی به توافقی جامع درباره برنامه هسته ای این کشور، محدود به یک ضرب الاجل نیست.

روحانی در نشستی خبری گفت:«ایران در گفتگوهای هسته ای جدی است و به دنبال خرید زمان نیست. ولی ما در دستیابی به یک توافق خوب، خود را به یک زمان خاص محدود نمی کنیم.»

روحاني مي گويد پرونده جيسون رضائيان را دنبال مي کند

حسن روحانی رئیس جمهور ایران می گوید او پرونده یک خبرنگار روزنامه واشنگتن پست را که یازده ماه است در ایران بازداشت شده است دنبال می کند.

تا به حال دو جلسه دادگاه محاکمه جیسون رضائیان رئیس دفتر ۳۹ ساله واشنگتن پست در تهران در دادگاه انقلاب که با مسائل امنیتی سروکار دارد برگزار شده است.

روحانی روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت او در مورد دنبال کردن حقوق قانونی همه ایرانی ها متعهد است حتی شهروندان سایر کشورها که در ایران زندگی می کنند و مورد رضائیان هم استثنا نیست.

الجزيره انگليسي: روحاني گفت ما نمي‌گذاريم اسرار ملي‌مان به دست بيگانگان بيافتد

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، گفت: ما نمی‌گذاریم اسرار ملی‌مان به دست بیگانگان بیافتد و از اینرو غربی‌های نباید موضوعات جدیدی را که در چارچوب مورد توافق طرفین وجود نداشته است، در خلال مذاکرات هسته‌ای مطرح کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مجری این شبکه گفت: حسن روحانی، طی کنفرانس خبری نادر با خبرنگاران داخلی و خارجی، تأکید کرد که اجازه نخواهد داد اسرار ملی ایران، از طریق بازرسی‌های هسته‌ای، به‌دست بیگانگان بیافتد.

حسن روحانی در این کنفرانس خبری از غرب خواست به تعهدات خود در آستانه سررسید ۳۰ ژوئن برای دستیابی به توافق (جامع) پایبند بماند.

حسن روحانی افزود: زمانی که پیش روی ما هست، اگر صرف مقابله با هم شود، به نتیجه نخواهیم رسید. طرفِ دیگر نیز باید به چارچوب قبلی که بر سر آن به توافق رسیدیم پایبند باشد و موضوعات جدید نیز مطرح نکند تا بتوانیم به سرعت به توافق برسیم.

روحانی غربی ها را تهدید کرد و افزود: اما اگر آنان (غربی‌ها) بخواهند کماکان به چانه‌زنی‌های خود ادامه دهند، این مسئله ممکن است منجر به تعویق‌های بیشتر شود.

رويترز : روحاني می گوید اجازه نمي دهد بازرسي هاي هسته اي اسرار ملي را افشا کند

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز شنبه اعلام کرد وی در مذاکرات هسته ای اسرار ملی ایران را به خطر نخواهد انداخت.

این تازه ترین اظهار نظر یک مقام بلندپایه ایران در مورد محفوظ بودن حق مخالفت با بازرسی های سرزده که کشورهای قدرتمند به دنبال آن هستند، بود.

روحانی در یک نشست خبری که به صورت زنده از تلویزیون پخش می شد با اشاره به ساز و کاری که اجازه بازرسی های سرزده بیشتر را از مکان های مورد نظر در ایران می دهد گفت: «ایران قطعا اجازه نخواهد داد اسرار ملی این کشور از طریق پروتکل الحاقی یا هر عامل دیگری به دست بیگانگان بیفتد».
کد مطلب: 45853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *