۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۶

تل‌آویو برای معاوضه اسرای مصری با جاسوس اسرائیلی آماده است

رادیو رژیم صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای آزادی همه اسرای مصری در بند زندان‌های اسرائیل در برابر آزادی «عوده ترابین» جاسوسی اسرائیلی از زندان‌های مصر خبر داد.
 رادیو رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع صهیونیست گزارش داد که تل‌آویو برای آزادی همه اسرای مصری در بند زندان‌های این رژیم که تعداد آنها ۸۳ نفر است در مقابل آزادی «عوده ترابین» جاسوس اسرائیلی از زندان‌های مصر اعلام آمادگی کرده است.

بر اساس این گزارش یک مسئول بلندپایه امنیتی اسرائیل دیروز به قاهره سفر کرده و در دیدار با تعدادی از همتایان مصری خود مسائل امنیتی مورد اهتمام دو طرف و نیز مبادله اسرا را مورد بررسی قرار داده است.

ترابین ۱۲ سال پیش به اتهام جاسوسی برای تل آویو بازداشت شد. وی از قبایل بدوی سیناء و صحرای النقب است و ارتش صهیونیستی توانسته بود پس از جنگ سال ۱۹۶۷ پدرش را در دام جاسوسی خود گرفتار کرده و او را مامور کنترل تحرکات گروه های مقاومت مصر در زمان جنگ فرسایشی در ژانویه سال ۱۹۹۰ کند.

سلیمان بعدها به همراه خانواده اش به اسرائیل گریخت و تابعیت اسرائیلی گرفت و در شهر الرهط سکونت گزید، اما ترابین برای ملاقات با خانواده اش به منطقه سیناء و شهر العریش بازگشت. مراجع مصری به ترابین اعلام کرده بودند که اجازه ورود به مصر را ندارد و از همین رو، بهتر است دوباره به این کشور برنگردد، اما وی به صورت قاچاقی از طریق مرزها وارد خاک مصر شد و نیروهای امنیتی این کشور وی را به همراه مبالغی ارز اسرائیلی و یک دستگاه پیشرفته ارتباطی دستگیر نمودند و بعدا مشخص شد که وی سعی در اجیر کردن شوهر خواهرش را داشت که از اهالی منطقه العریش بود و قرار بود ترابین نقش حلقه وصل میان او و سازمان موساد را ایفا کند.

ترابین پس از دستگیری به ۲۵ سال حبس محکوم و روانه زندان های مصر شد و تل‌آویو از آن زمان تاکنون تلاش های زیادی را برای آزادی وی انجام داده بود، اما قاهره حاضر به تحویل دادن مفت و مجانی وی به تل آویو نشده بود.
کد مطلب: 4641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *