۰
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۸

مصر از اسرائیل غرامت می خواهد

رئیس جمهور مصر با ارائه یک سند به سازمان ملل خواستار غرامت ۵۰۰ میلیارد دلاری سرزمین‌های اشغالی به مصر برای اشغال سینا شده است
به گزارش فارس، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که محمد مرسی رئیس جمهور مصر با ارائه سندی به سازمان ملل متحد خواستار غرامت ۵۰۰ میلیارد دلاری از رژیم صهیونیستی به علت خسارت‌هایی شده که در نتیجه اشغال شبه جزیره سینا در سال ۶۷ به این کشور وارد شده است.
بر اساس این گزارش مرسی در سند ارائه شده خود به بند شماره ۸ از توافقنامه سازش میان دو طرف اشاره کرده که تاکید می‌کند دو طرف در مورد تاسیس کمیته مطالبات برای تسویه مطالبات مالی یکدیگر اقدام می کنند، البته آمریکا و اسرائیل رایزنی های محرمانه ای را با قاهره برای حل این موضوع به کار بسته‌اند.
بنا بر سند ارائه شده از سوی مرسی به سازمان ملل رژیم صهیونیستی در زمان اشغال سینا منابع درآمدی منطقه سینا از صید ماهی را از بین برده و تمامی تپه‌های مرجانی مصر را تخریب کرده و ۴۰ درصد از حیات دریایی مصر را به سواحل خود منتقل کرده است، این رژیم همچنین از تمامی منابع نفت استخراج شده از سینا برای گرداندن چرخ جنگ و اقتصاد و صنعت خود استفاده کرده است.
این سند تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی یک چهارم ثروت منطقه سینا را در زمان اشغال این بخش شامل سنگ های قیمتی و مرمر به غارت برده است.
بنا بر این گزارش رژیم صهیونیستی در طول تمام جنگ های خود علیه مصر بیش از ۲۵۰ هزار شهروند و نظامی مصری را کشته و حدود یک میلیون نفر دیگر از ساکنان سینا و سایر شهرهای مصر را زخمی کرده است.
این سند تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی همچنین تمامی شعبه‌های بانک‌های مصری در نوار غزه را در ۵ ژوئن سال ۱۹۶۷ ربوده و اموال آن را بین نظامیان خود توزیع کرده است.
کد مطلب: 19234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *