۰
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۶

تاكيد رئيس «گروه ۷۷ و چين» بر همكاري بيشتر با جنبش عدم‌تعهد

رئيس گروه ۷۷ و چين، تقويت همكاري ميان كشورهاي جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ را خواستار شد و اين همكاري را موجب رشد و توسعه اعضا دانست و گفت: جنبش غيرمتعهدها و گروه ۷۷ بهترين سازوكار براي افزايش توان كشورهاي در حال توسعه هستند.
رئيس گروه ۷۷ و چين طي سخناني در شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با تشكر از حسن مهمان‌نوازي جمهوري اسلامي ايران، خطاب به حاضران اظهار كرد: اهميت مسائل اقتصادي و اجتماعي بر كسي پوشيده نيست و آنقدر زياد است كه بحران در اين حوزه‌ها چالش‌هايي را پيش روي ما قرار مي‌دهد.

وي با اشاره به تاكيدات سازمان ملل در راستاي رشد و توسعه پايدار تاكيد: بايد از ثروت و منابعي كه متعلق به نسل‌هاي آينده است محافظت شود. ما وظيفه داريم كه حركت خود را تقويت كنيم تا بتوانيم توسعه پايدار را داشته باشيم. هماهنگي و همبستگي اعضا سبب تسهيل در امور خواهد شد.

رئيس گروه ۷۷ و چين خاطرنشان كرد: تقويت همكاري ميان كشورهاي جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ در راستاي رشد و توسعه براي ما در اولويت قرار دارد و گروه ۷۷ تمام نيروي خود را براي تقويت هماهنگي با جنبش به كار خواهد بست.

وي در پايان با تاكيد بر اهميت همكاري ميان اعضاي جنبش و گروه ۷۷ براي رسيدن به رشد اقتصادي، و صلح و امنيت در كشورها گفت: جنبش غيرمتعهدها و گروه ۷۷ و چين بهترين سازوكار براي افزايش توان كشورهاي در حال رشد هستند كه در نهايت موجب مي‌شود كشورها بتوانند از چالش‌هاي پيش رو عبور كنند.
کد مطلب: 4864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *