۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۷
معاون وزیر خارجه گواتمالا:

ایران قدرت بلامنازع در عرصه منطقه ای است

معاون وزیر خارجه گواتمالا گفت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بلامنازع در عرصه منطقه ای است و جایگاه و نقش بسیار مهمی دارد.
معاون وزیر خارجه گواتمالا در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد با اشاره به اینکه سیاست جنبش از امروز در دستان خوبی قرار گرفته است گفت: ما متاسفیم در این هنگامه با بحران مالی بین المللی مواجه هستیم و هنوز نتوانسته ایم آن را از بین ببریم.

وی افزود: در این ایام شاهد بی عدالتی ، فقر و بیکاری در دنیا هستیم و مشکلات اقتصادی و مالی همه دنیا را در بر گرفته و حتی چین نیز از این بحران مالی در امان نمانده است.

معاون وزیر خارجه گواتمالا تصریح کرد: در مسائل سیاسی شاهد تهدیدات در خیلی از مناطق دنیا هستیم و بحران سوریه نیز نگرانی زیادی ایجاد کرده و در خاورمیانه شاهد تحولات عمیقی هستیم.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز بی ثباتی یکی از مسائل نگران کننده است گفت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بلامنازع در عرصه منطقه ای و جایگاه و نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: باید تلاش کرد که همه ملت ها بتوانند در چارچوب مسائل اجتماعی در رفاه قرار گیرند.

معاون وزیر خارجه گواتمالا بیان کرد : ما در اهداف اصول سیاست خارجی احترام متقابل به همه کشورها بویژه احترام خاصی برای دوستان این جنبش قائل هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: اختلافات همواره بین کشورها خواهد بود ولی در عرصه منطقه و بین المللی مکلف هستیم در چارچوب همبستگی پیش برویم.
کد مطلب: 5006
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *