۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۲

زراعت چوب در نواحی سردسیر و گرمسیر توسعه می یابد

سالانه 30 هزار هکتار از از اراضی ملی زیر پوشش طرح ملی زراعت چوب می رود. سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری متولی اجرای این طرح است.
سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی توسعه زراعت چوب تعهد دارد سالانه ۳۰هزار هکتار و درطول برنامه پنجم توسعه ۱۵۰هزار هکتار از اراضی شخصی را با اعتبار سالانه ای بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان، تحت پوشش طرح ملی زراعت چوب قرار دهد.

به گزارش CHN و به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، «طالب امین پور»، رییس گروه جنگل کاری و زراعت چوب گفت: برای رفع نیازهای چوبی کشور در شرایط عدم برداشت چوب ازجنگل های طبیعی و واردات آن از خارج، سالانه کشور نیازمند تولید ۱۲ تا۱۴ میلیون مترمکعب چوب است.

او با بیان اینکه در مناطق شمالی و سردسیر کشور گونه های صنوبر و در نواحی گرمسیر گونه های اکالیپتوس و سازگار با منطقه کشت می شود رویکرد این طرح را کاملاً مردمی دانست.

امین پور در اختیار قرار دادن نهال رایگان، تامین هزینه های اجرایی در قالب تسهیلات بانکی و پوشش بیمه ای محصولات را از خدمات ارائه شده طرح زراعت چوب برشمرد و اضافه کرد: از دوسال گذشته با مشارکت صندوق بیمه محصولات کشاورزی طرح توجیهی پوشش بیمه ای زراعت چوب تهیه و داوطلبان و متقاضیان زراعت چوب می توانند با عاملیت بانک کشاورزی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرند
کد مطلب: 502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *