۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰
هاآرتض خبر داد :

القاعده حزب الله لبنان را تهدید کرد

شبکه تروریستی القاعده که حضور آن در ناآرامی های سوریه تائید شده، حزب الله لبنان را به دلیل حمایت از بشار اسد تهدید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، اسرائیل در مبارزه با حزب الله لبنان یک متحد جدید پیدا کرده و آن القاعده است. این شبکه اخیرا انتقادات تندی را علیه حزب الله انجام داده و اعلام کرده که "اگر حزب الله می خواهد که هدف حملات القاعده قرار نگیرد باید دست از سرزنش القاعده بردارد."

بر اساس این گزارش، در یک نوار ضبط شده که بر روی وب سایت های مرتبط با القاعده منتشر شده فرمانده گروه "عبدالله عزام" ( شاخه القاعده در سوریه ) که به "مجد المجد" معروف است، اعلام می کند که ادعای حزب الله در رابطه با اینکه اسرائیل و آمریکا مسئول ترور رفیق الحریری ( نخست وزیر سابق لبنان ) بوده و در پس پرده ناآرامی های سوریه نیز این دو کشور (آمریکا و اسرائیل ) قرار دارند بی اساس هستند.

این فرمانده القاعده در ادامه حزب الله لبنان را مسئول ترور رفیق حریری اعلام کرده است. وی همچنین حزب الله را به اعزام نیروهای خود به سوریه برای حمایت از بشار اسد متهم کرده و خطاب به رهبر حزب الله می گوید: شما فرزندان خود را به سوریه اعزام کرده اید تا در کنار حکومت این کشور با فرزندان ما بجنگند و زنان ما را بترسانند.

این فرمانده القاعده در ادامه حزب الله را تهدید می کند که در صورت حمایت از حکومت سوریه، هدف حملات این شبکه تروریستی قرار می گیرد.

المجد یک شهروند سعودی است که چندی قبل در کمپ پناهندگان "عین الحولوه" لبنان زندگی می کرد و چندی قبل وارد سوریه شد و دو ماه پیش نیز به عنوان رهبر القاعده در سوریه انتخاب شد.

به گفته مقامات اطلاعاتی اردن، المجد شش هزار نیرو در اختیار دارد که عمده آنها از ترکیه و عراق وارد سوریه شده اند.

المجد در این پیام خود همچنین مدعی شده که وجود حزب الله برای امنیت تمام لبنان و همچنین صنعت گردشگری این کشور خطرناک است.

به نوشته هاآرتض، المجد رابطه نزدیکی با رهبر سلفیان اردن دارد که برای مبارزه با حکومت سوریه وارد این کشور شده اند.

رهبر سلفیان اردن در سوریه "محمد الشلبی" نام دارد که به "ابوسیاف " مشهور است. وی چندی پیش در مصاحبه با روزنامه الشرق عربستان اعلام کرده بود که جنگجویانی از کشورهای لیبی، ترکیه، اردن، عراق و دیگر کشورهای عربی برای مبارزه با بشار اسد به وی پیوسته اند.



کد مطلب: 5217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *