۰
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۶

حزب‌الله لبنان: کنار قرداحی ایستاده‌ایم

عضو فراکسیون "وفاداری به مقاومت" در پارلمان لبنان در سخنانی بر حمایت حزب‌الله از وزیر اطلاع رسانی این کشور در بحران پیش آمده میان بیروت و عربستان تاکید کرد.
حزب‌الله لبنان: کنار قرداحی ایستاده‌ایم
عضو فراکسیون "وفاداری به مقاومت" در پارلمان لبنان در سخنانی بر حمایت حزب‌الله از وزیر اطلاع رسانی این کشور در بحران پیش آمده میان بیروت و عربستان تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، حسن فضل الله،عضو فراکسیون "وفاداری به مقاومت" در پارلمان لبنان در سخنانی نسبت به بحران پیش آمده در روابط ریاض و بیروت به دنبال اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن واکنش نشان داد. وی در این باره گفت: ما در کنار قرداحی ایستاده‌ایم و تلاش برای تحقیر لبنانی‌ها و گروگان گرفتن کشورمان در برابر باج‌گیری را رد می‌کنیم.
وی گفت: ما نمی‌پذیریم که کسی نظام سیاسی سرکوبگر خود را بیاورد و به ما تحمیل کند و ما در لبنان تجربه دموکراسی، تبادل قدرت و تنوع داریم و و اگر برخی در لبنان بپذیرند که در تسلیم و ذلت زندگی کنند، این نه به عزت ملی ما تعلق دارد و نه به ارزش‌های آزادی و حاکمیت ما.
فضل الله افزود: قبول نداریم کسی ما را تحقیر کند، یا وزیری حرفی بزند و کشور دیگری او را مجبور به استعفا کند یا دولت مجبور به استعفا شود و لبنانی‌ها را بین انتخاب تحریم یا تحقیر مخیر کنند. این سیاست را علیه سوریه و قطر و دیگر کشورها انجام دادند و اربابان‌شان در برابر ایران نیز همین کار را کردند؛ اما کشوری که مقاومت کند، نمی‌توانند کاری با آن بکنند.
وی خاطرنشان کرد: هر گونه لطمه به عزت کشور و همه شهروندان مردود است و ما به آزادی و شرافت خود متعهدیم و هیچگونه تلاش برای تحقیر لبنانی‌ها و توهین به آنها را نمی‌پذیریم.
فضل الله همچنین تاکید کرد: ما فشارهایی را که بر وزیر اطلاع رسانی وارد می‌شود، چه از طرف احزاب در دولت باشد و چه از طرف‌های خارجی، رد می‌کنیم و هرگونه تایید سیاست تسلیم و تحقیر مخالف اصل عزت ماست.
وی با اشاره به عربستان تصریح کرد: از سال ۲۰۱۷  به بعد یعنی از زمانی که سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان را بازداشت کردند، هر اقدامی را انجام می‌دهند که منجر به گرسنگی، محاصره و سوء استفاده از مردم لبنان شود.
وی همچنین گفت: آیا حرف زشتی باقی ماند که توسط رؤسای دولت، احزاب، وزرا و نمایندگان این طرف‌ها علیه سوریه و بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور مطرح نشود؟ آیا سوریه یک کشور عرب است یا خیر و آیا این کشور دولت، ملت و نهادهای مربوط به خود را دارد یا خیر؟ روابط میان برادران با زور و اجبار تحمیل نمی‌شود. کسی که می‌خواهد باج‌خواهی کند و ما را گروگان خود کند و با ایجاد خفقان صداها را خاموش کند، ما کمک او را نمی‌خواهیم، کسی که چنین کاری را می‌کند درصدد کمک به ما نیست؛ بلکه می‌خواهد ما تسلیم اراده، نفوذ و منافع آن باشیم؛ چراکه برادر در کنار برادرش می‌ایستد و به دنبال به زانو درآوردن آن و تسلط بر آن نیست.
فضل الله همچنین اعلام کرد: ما در کنار قرداحی هستیم، چرا که او اشتباه نکرده است، اما متأسفانه فشارهای شدیدی روی او وجود دارد. ما از دولت می‌خواهیم که به کارش ادامه بدهد؛ چراکه موضوع مربوط به برکناری و یا شخص خاصی نیست، بلکه آنها درصدد پیمودن مسیر برای به زانو درآوردن ملت لبنان هستند.
کد مطلب: 157323
برچسب ها: حزب الله لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *