۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۱

آوازه خوانی آقای رئیس جمهور!

رئیس جمهور مغولستان در جریان بازدید از بناهای تاریخی اصفهان، بازدیدی از مسجد امام(مسجد جامع عباسی) داشت و یکی از سروده‌های ملی مغولستان را در زیر گنبد مسجد امام با تیم همراهش خواند.
تساخیاگین البگ دورج ظهر یک شنبه در جریان بازدید از مسجد امام اصفهان با معماری‌های موجود در این مسجد تاریخی آشنا و در واقع به نوعی جذب این آثار تاریخی شد.

رئیس جمهور مغولستان پس از بازدید از مسجد جامع اصفهان و چهلستون در جریان بازدید از مسجد امام هنر و معماری ایرانی را قابل توجه و تحسین خواند.

وی پس از حضور در مسجد امام با حضور در زیر گنبد این مسجد که از معماری خاصی برخوردار است و در واقع به منظور اقامه نماز و سردادن اذان طراحی شده و دارای نوعی انعکاس صدا است به وجد آمد.

تساخیاگین البگ دورج پس از مشاهده این موضوع به همراه تیم همراه خود یکی از سروده‌های ملی مغولستان را سر دادند.

رئیس جمهور مغولستان پس از تمام شدن این سرود با صدای بلند سازنده این بنای زیبای تاریخی را تشویق و به این هنر اصفهانی آفرین گفت.

تساخیاگین البگ دورج اظهار داشت: باید به این هنر ایرانی و اصفهانی آفرین گفت که اینگونه زیبا هنر، معماری و علم فیزیک را با یکدیگر تلفیق کرده و به منصه ظهور گذاشته‌ است.

به گزارش مهر، بازتاب صدا در مسجد امام در نتیجه دو جداره بودن گنبد و فضای خالی ۱۶ متری میان این دو گنبد است، بسیار زیبا و قابل توجه است.
 
کد مطلب: 5249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *