۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۲

انتقاد زائران ایرانی از برخورد شرکت‌های هواپیمایی در عربستان

محروم کردن مردم از برخی امکانات اولیه در ناوگان هوایی و گاهی برخوردهای نامناسب شرکت‌های هواپیمایی با مسافران، از جمله مسائلی است که هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و چه بسا نبود امکانات تأثیری در روحیه‌ي مردم نخواهد داشت، اما نوع نگاه مسؤولان به این مسائل برای مردم هرگز خوشایند نیست.
 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحریم‌ها بر ملت ما سایه افکند و سبب شد که فشار سنگینی بر ملت و مردم ما وارد شود. این فشارها به‌گونه‌ای بود که در بسیار از بخش‌های اجتماعی جامعه نمود بیشتری پیدا کرد.

ایران اسلامی پس از سال‌ها حکومت پادشاهی و دیکتاتوری توانسته بود تنها روی پای خود بایستد و مردم نیز پس از سال‌ها توانستند حرف خود را بر کرسی بنشانند و همدلی‌شان را در سطح بین‌المللی به‌نمایش بگذارند، اما این نوع رفتار برای بسیاری از کشورهایي که خود را ابرقدرت جهان می‌دانستند خوش‌آیند نبود. به همین دلیل، فشارهای زیادی مانند تحریم و تهدید را برای تطمیع خواست‌های خود بر این کشور وارد کردند تا بتوانند از این طریق، مردم را در برابر خواسته‌های نامشروع‌شان متواضع کنند؛ اما باگذشت ۳۲ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این تحریم‌ها و تهدیدها تأثیر چندانی بر روند اجرایی مسائل کشوری نداشته است و ملت توانسته‌اند با داشته‌ها و توانایی‌ها علمی خود، گام‌های بلندی را در این مدت بردارند.

یکی ا ز موارد تحریمی که سبب شده تا مردم از آن بیشتر رنج ببرند، نداشتن ناوگان هوایی روزآمد است. متأسفانه دشمنان ایران اسلامی به‌دلیل برخوردهای سلیقه‌يی خود، این کشور اسلامی را از داشتن امکانات به‌روز در عرصه‌ي ناوگان هوایی محروم کرده‌اند و خوشبختانه مردم ما نیز این محدودیت‌ها را به‌خاطر علاقه‌ي دینی و ملی که به کشورشان دارند تحمل می‌کنند، اما وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در این ناوگان برای ملت ما قابل قبول نیست.

یکی از مواردی که بیشتر نمود پیدا کرده، برخوردهای نامناسب برخی عوامل و دست‌اندرکاران شرکت هواپیمایی با زائران بیت‌الله الحرام است، زائرانی که مهمان خدا هستند و از عزت و احترام خاصی برخوردارند و چه بسا افراد باید برای حضور این عزیزان در سرزمین وحی و خدمت کردن به آن‌ها افتخار کنند، اما نگاه برخی افراد به این عزیزان بسیار زننده است که گاهی در رفتارهای عمومی، آن را شاهد هستیم.

گاهی تأخیرهای طولانی به‌دلیل وجود تحریم‌ها برای زائران ما خیلی سخت نیست؛ اما عدم اطلاع‌رسانی دقیق و درست و همراهی نکردن مردم و بی‌اعتنایی به درد دل مردم، این سختی را دوچندان می‌کنند. از این رو، ضروری است مسؤولان ذی‌ربط که خود را خادمان مردم می‌دانند، در نوع نگاه‌شان تغییراتی را ایجاد کنند.

گرچه وجود این ناهنجاری‌ها كم دیده می‌شود، ولی هرگز برای جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست که با زائران بیت‌الله الحرام برخورد عامیانه شود و به آن‌ها نگاه تحقیرآمیز داشته باشند.

علی رضایی که از استان تهران به سرزمین وحی اعزام شده و حدود هفت سال نیز در اروپا زندگی کرده است، بيان كرد: هنگام وردم به ناوگان هواپیمایی، بسیار تعجب کردم، هرگز باورم نمی‌شد که برخی عوامل و دست‌اندرکاران این‌گونه نگاه تحقیرآمیز داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی این رفتار ناشایست را مشاهد کردم، به یکی از مسؤولان اعتراض کردم که متأسفانه نگاه آن فرد مسؤول نيز بسیار بی ادبانه بود و اظهار كرد، پروازهای هوایی برای کسانی است که صاحبان قدرت و ثروت هستند نه این‌که عده‌ای روستایی با این ناوگان پرواز کنند.

رضایی تأکید کرد: من در تعجب هستم چرا مسؤولان هیچ برخوردی با این افراد انجام نمی‌دهند و این‌گونه تحقیرهايي به زائران می‌شود.
کد مطلب: 527
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *